Lexus

Takumi mesterpilóták csiszolták az új elektromos Lexust

2020.06.07.

Jövőre érkezik a Lexus UX kompakt crossover akumulátoros elektromos változata, az UX 300h modellhez hasonlóan az UX 300e ‘Lexus Electrified’ vezetési élményét is az európai utakon tökéletesítették a Takumi mesterpilóták. 

A Magyarországra jövő tavasszal érkező tisztán elektromos hajtású UX 300e modellben a Lexusok híres kifinomultsága és csendessége kihegyezett menetdinamikával és élvezetes vezethetőséggel párosu majd. A Takumi mesterpilótákkal mindvégig szorosan együttműködő mérnökcsapat egy sor olyan új technológiát fejlesztett ki, amelyek kifejezetten a különleges ‘Lexus Electrified’ vezetési élmény megteremtését szolgálják.
 
A Lexusnál az kaphatja meg a ‘Takumi’ címet, aki egy adott terület szakértőjeként legalább 60.000 órát töltött tudása gyarapításával és gyakorlással – ez pedig annyi idő, mintha valaki 30 éven át, évente 250 napon keresztül, napi 8 órában kizárólag ezzel foglalkozna. A Takumik megkérdőjelezhetetlen hozzáértése teszi lehetővé, hogy a Lexus mind a fejlesztésben, mind a gyártásban kifogástalan minőséget érhessen el.
 
Takashi Watanabe főmérnöknek volt egy listája arról, mit kell majd tudnia az UX 300e-nek, és ezen előkelő helyen szerepelt az ‘élvezetes’ szó – vagyis hogy a vezetési élmény egyszerre legyen dinamikus és hihetetlenül kifinomult. Ennek egyik alapja az autó alacsony tömegközéppontja, amiben sokat segített, hogy az akkumulátort a padló alá építették be, és az elektromotor is a gépház alsó részében kapott helyet, emellett pedig speciális erősítésekkel egészítették ki a már eleve kis tömegű UX-platformot (GA-C).
 
A Takumi mesterpilóták először Japán országútjain és tesztpályáin vezették az autót, utána viszont Európa útjain finomhangolták az UX 300e futóművét, hogy megtalálják az optimális kerékelmozdulási tartományokat, csillapítási erőket, és hogy kiküszöböljék a kényelmetlen bólintásokat. A tesztek eredményeként született meg az a különleges lengéscsillapító, ami lineáris kormányérzetet biztosít, és hatásosan küszöböli ki a nemkívánatos karosszériamozgásokat.
 
A mesterpilóták a Lexus teljes termékkínálatát – így a nagy teljesítményű modelleket is – tökéletesen ismerik, és szakértő véleményük alapján a mérnökök még szilárdabb bekötést tervezhettek a kormányműhöz, ami közvetlenebb és precízebb kormányérzetet biztosít. Az autó így hihetetlenül kezesen engedelmeskedik, amikor a vezető elfordítja a kormánykereket – ahogy az egy Lexustól elvárható.
 
A kifejezetten az új UX 300e modellhez kifejlesztett első-hátsó hűtött tárcsák tovább javítják a legelső, tisztán elektromos hajtású Lexus fékteljesítményét, a 17 és 18 colos egyedi gumiabroncsok pedig még inkább kiemelik az elektromos autózás minőségérzetét, csendességét és stabilitását.
 
A dinamikus városi forgalomra optimalizált UX 300e vadonatúj, tisztán elektromos hajtásláncának lelke egy nagy teljesítményű (150 kW, 204 DIN LE) elektromotor/generátor, ami 7,5 másodperc alatt erőlködés nélkül, zökkenőmentesen gyorsítja az autót 100 km/órára, majd pedig tovább, egészen a 160 km/órás végsebességig. A gyorsulás karakterisztikáját kifejezetten a városi közlekedéshez hangolták: kis gázadásnál (például az araszoló forgalomban) a sebesség pontos szabályozása a prioritás, közepes és nagy gázadásnál (például autópályára felhajtáskor) a folyamatos, erőteljes gyorsítás a legfontosabb. 
 
A Lexus mérnökei egy új, kompakt váltóművet is terveztek, hogy a vonóerő a lehető leghatékonyabban jusson el a kerekekhez. Az autó szupersima futását olyan megoldások garantálják, mint a fogaskerekek felületének polírozása, vagy a kenési rendszer tökéletesítése.
 
Az UX 300e új teljesítményszabályozó egysége (PCU) zökkenőmentes és készséges gázreakciókat kínál; a Lexus mérnökei rengeteget dolgoztak azon, hogy az autó akkor is egyenletesen gyorsítson, ha a vezető kicsit egyenetlenül nyomkodja a gázpedált. A kényelmesebb utazási érzet érdekében csökkentették a sebességingadozásokat, így az autó még a hepehupás útfelületeken is egyenletes sebességgel fut. A tervezők arra törekedtek, hogy az UX 300e ugyanolyan élvezetesen vezethető legyen a sűrű nagyvárosi utakon, mint a kanyargós hegyi szerpentineken, ezért a kormánykerék mögötti váltófülekkel négy fokozatban lassítható az autó.
 
Az UX 300e és vezetője között nagyon fontos kapcsolódási pont a gyönyörű kidolgozású fokozatválasztó kar. A hagyományos váltókart helyettesítő szerkezet tökéletesen belesimul a tenyérbe, és a Lexus legújabb ‘shift-by-wire’ technológiájával működik, így érintése és mozgása kifejezetten prémium érzetet kelt a hátramenet/üres/előremenet fokozatok kapcsolása közben. Ráadásul a kar kifejezetten rövid úton mozog, hogy a váltás még gyorsabb legyen. 
 
– Az UX 300e crossover vezetési élménye kifejezetten egyedi, mégis jellemző a Lexusokra – avat be Watanabe főmérnök. “Takumi mesterpilótáink több ezer órányi munkája olyan menetdinamikai eredményekben öltött testet, amelyek új szintet jelentenek a szegmensben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....