Audi RS 3
Jómagam is csak akkor eszméltem rá az öthengeres motor bestiális erejére, amikor először vezethettem a legutolsó Audi TT RS-t Budapest alsó rakpartján. Éreztem, hogy itt valami nincs rendjén. Pedig minden a legnagyobb rendben volt, az utánozhatatlan hangú 2,5 literes motor olyan teljesítményekre képes, mint egy szupersportautó. És még egy olyan kompakt szedánt is képes 3,8 másodperc alatt 100 km/h-ra repíteni, mint az RS 3. Ugyanakkor utóbbi nem csak egyenesben gyors, de úgy tűnik, hogy a kanyarokban is, ugyanis 7:40.748 alatt futott végig a Nordschleifén.
Ezzel ugyanolyan gyorsnak bizonyult, mint a 2000-es évek koronázatlan királya, a konszernen belüli Bugatti Veyron. Na jó, a francia hiperautó néhány századdal gyorsabb volt, de valljuk be, ez mit sem számít. Noha nem állíthatjuk, hogy a versenypályák lennének a Veyron valódi játszóterei, azért egy Seat Leonnal rokonságot képző autótól ez igazán lenyűgöző eredmény.
Sőt, ugyanígy 7 perc 40 másodperc alatt tudta le a leghosszabb német versenypályát a Lamborghini Murcielago is. Hiába volt utóbbiban 7 hengerrel és 356 lóerővel több. Sőt, az Audi RS 3 hat másodperccel gyorsabb a kifejezetten pályára tervezett Gallardo Superleggeránál is, ami még 2007-ben teljesített 7 perc 46 másodperccel a Zöld Pokolban.
A faliposzterekről mászott le a Mercedes-McLaren SLR 2004-ben, hogy szintén hasonló idővel tudja le a Nordschleifét. Gyerekkorom hősautója persze mit sem veszt patinájából azzal a ténnyel a háta mögött, hogy egy sportszedán legalább olyan gyors tud lenni, mint egy McLaren remekmű, egy kompresszoros V8 a hosszan elnyújtott orrában.
Méretben már sokkal inkább az RS 3-hoz közelít a Porsche Cayman GT4, ami szintén hasonló idővel tudta le a Nordschleife mért részét. Motorterében egy 3,8 literes, 380 lóerős boxerrel. Itt már tényleg csak az döntene, hogy melyiket nagyobb élmény vezetni? Egy szexi kupét kéziváltóval, vagy egy nem kevésbé vonzó szedánt a világ legszabb hanghatása közepette.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!