WRC
Kris Meeke szombat estére 13 másodperces előnyt autózott ki a második helyen álltó Sébastien Ogier előtt, de a négyszeres világbajnok abszolút nem bánta, hogy nem áll az élen, mert egyre jobb esélye van arra, hogy idén megszerezze ötödik világbajnoki címét, mert legnagyobb riválisa, Thierry Neuville nem szerepel jól. Meeke már a szombati első gyorsaságin remekül autózott, és átvette a vezetést összetettben, aztán a következő hat pályán Salou közelében már csak arra kellett ügyelnie, hogy beossza az előnyét. A dobogó alsó fokaiért viszont ádáz harcot folytatott négy versenyző, akiket csak másodpecek választottak el egymástól.
„A mai nap nem is mehetett volna jobban. Tudtuk Korzika és Németország óta, hogy az autóban hatalmas potenciál rejlik aszfalton, de kicsit aggódtam, mert ezúttal nem teszteltünk a verseny előtt ilyen burkolaton. Az első gyorsasági elsőre trükkösnek tűnt az eső miatt, de végül minden rendben volt, és a többi pályán is hasonló volt a helyzet. Reggel mindenkinél gyorsabbak voltunk, aztán a délután már csak arról szólt, hogy ne kövessünk el semmi ostobaságot. Tudtam, hogy amikor aszfaltra változik a verseny burkolata, akkor reggel kell magunkhoz ragadni az irányítást, mert nagyon szoros volt a verseny, és később már nehéz lett volna jelentős különbségeket kiautózni ezen a burkolaton” – nyilatkozta Kris Meeke, akinek idén a rengeteg kiesésen felül egyébként már van egy futamgyőzelme a Mexikó-raliról.
Ogier, Neuville, Ott Tänak és Dani Sordo között a sorrend szinte minden gyorsasági után változott, csak másodpercek választották el őket egymástól. Reggel Ogier-nek gondjai voltak a Ford Fiesta beállításaival, de délutánra megoldotta a gondokat az M-Sport szerelőgárdája, amit a négyszeres világbajnok három szakaszgyőzelemmel hálált meg, és azzal, hogy csapattársa, Tänak elé került. A fiatal észt szintén küszködött a Fiesta vezethetőségével, és még a váltót is ki kellett cserélni az autójában. Mivel több aszfaltos váltó nem volt, a murvára optimalizált alkatrészt építették be neki, amelynek a fokozatkiosztása nem volt ideális a gyors pályákra, ráadásul az utolsó előtti gyorsaságin egy szikladarabot is eltalált, de abból nem lett komolyabb baj.
A világbajnoki pontverseny második helyezettje, Thierry Neuville Hyundai i20 WRC-je rendkívül alulkormányzottan viselkedett délelőtt, aztán hidraulikus szivárgása volt, ami a versenyzőknek kellett javítania az összekötő szakaszon. Délután pedig nem akart beindulni a makrancos autó, amikor pedig végre működött, Neuville hibázott az összekötő szakaszon, megpördült, és a kocsi hátulját alaposan megrongálta. Három perccel késett el a következő pálya rajtjáról, amiért fél perc büntetést kapott, és visszaesett a nyolcadik helyre, de aztán egy szakaszgyőzelemmel feljött ötödiknek.
Két csapattársa még nála is rosszabbul járt, ugyanis ugyanazt a szikladarabot találták el a 12. gyorson, amitől mindkét Hyundai i20 harcképtelenné vált. Sordo a második helyről esett ki az elgörbült kormánymű miatt, Mikkelsennek pedig a kerekéből vált ki egy jókora darab. A norvégnek különösen fájhatott az incidens, mivel előző nap még vezette a mezőnyt, igaz, a szombati aszfaltos pályákon alaposan visszaesett a számára még ismeretlen autóval, amikor eltalálta a sziklát, már csak a hatodik volt.
A Katalán-rali egyik kellemes meglepetése Juho Hänninen remek szereplése, a finn ugyanis két gyorsaságit is megnyert a Toyota Yaris WRC-vel, így a nyolcadikról a negyedik helyre ugrott előre, megelőzve Neuville-t. Csapattársa, Esapekka Lappi őrizte a hatodik helyet, a fiatal finn pilóta aszfalton még nem érzi annyira otthon magát, mint murván. A pénteken még dobogós helyen álló Mads Østberg visszaesett a privát Ford Fiestával a hetedik helyre, szombaton ő is eltalált egy nagy kődarabot, és az is közrejátszott a visszaesésében, hogy korábban még sosem vezette aszfalton a 2017-es specifikációjú Fordot.
Vasárnap hat gyorsasági és 74 kilométer vár a versenyzőkre, az utolsó gyorsaságin, a Santa Marinán szokás szerint bónuszpontokat szerezhet majd a leggyorsabb öt versenyző.
Az állás két nap után:
1 |
Kris Meeke, P.Nagle |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
2h16m21.1s |
2 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
13.0s |
3 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
14.5s |
4 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
34.0s |
5 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
53.2s |
6 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRC |
1m22.1s |
7 |
Mads Ostberg, T.Eriksen |
M-Sport World Rally Team |
1m49.8s |
8 |
Stephane Lefebvre, G.Moreau |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
2m00.7s |
9 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
3m15.1s |
10 |
Eric Camilli, B.Veillas |
M-Sport World Rally Team |
5m40.8s |