szoftver fejlesztés

Szinte egyformák lesznek a Toyota és a Mazda fedélzeti rendszerei

2024.01.21.

Szinte egyformák lesznek a Toyota és a Mazda fedélzeti rendszerei és szoftverei, a hasonlóság egyes esetekben közel kilencven százalékos lesz a két japán vállalat megállapodásának eredményeképpen.

A két vállalat illetékesei bejelentették, hogy a jövőben közösen fogják fejleszteni az autóipari szoftvereket és hardvereket, valamint ugyanazt az operációs rendszert fogják használni. Az együttműködéstől több százmillió dolláros megtakarítást remélnek.

A közösen fejlesztendő fedélzeti rendszerek alatt nemcsak az infotainmentet és a vezetői kijelzők (műszerfal) operációs rendszerét kell érteni,  hanem az elektronikus vezérlőegységeket és hozzá csatlakozó kábeleket.  

A járművek szinte teljes vezérlése egyforma lesz, a kezdve a távolság- és sávtartó rendszertől, egészen az automata menetfények és a légzsák aktiválásáig. A Nikkei Asia ismertetése szerint a két vállalat által 2027-től gyártott elektromos autók fedélzeti rendszerei csaknem 90 százalékban lesznek azonosak.

A szoftverfejlesztés költséges vállalkozás. Egyes autógyártók és autóalkatrész-beszállítók évente milliárdokat költenek rá. A Mazda úgy véli, hogy a Toyotával való együttműködéssel a fejlesztési költségek akár 70-80 százalékát is megspórolja.

A két japán vállalat szoros együttműködése nem új keletű, évek óta együttműködnek például a motortechnológiák fejlesztésében, a partnerség egyik terméke a Toyota Yaris és a Mazda2-es megtévesztő hasonlósága.

Az infotainment operációs rendszerek várhatóan fontosabb szerepet fognak játszani a jövőben, mint bármikor. A jövőbeni rendszerek várhatón lehetővé teszik majd az autógyártóknak, hogy különféle tartalmakat értékesítsenek az  autótulajdonosoknak, sőt, új járműfunkciókat, például továbbfejlesztett vezetőtámogató technológiákat is kínáljanak nekik. A Boston Consulting globális menedzsment-tanácsadó várakozásai szerint 2030-ra a szoftveralapú járművek lendületet adnak az autóiparnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....