Lexus

Szegeden mutatkozott be először itthon a legkisebb Lexus, az LBX modell

2023.08.10.

Augusztus első felében mutatkozott be Magyarországon a kifejezetten Európának fejlesztett és szánt legújabb, s egyben legkisebb Lexus. Elsőként Szegeden nézhették meg a régi és új ügyfelek, a jövőbeni potenciális vevők és az érdeklődők, a napfény városában indult ugyanis az az ötállomásos, sorozat, amely augusztus 11-én a Lexus Pestnél zárul.

A hazai bemutató szervezése profi volt, a szakújságíró regisztrációjára gyorsan jött a megerősítő e-mail, majd élő hang is felvette a kapcsolatot az érdeklődővel. Vasárnap csak a legritkább esetben nyitnak ki a márkakereskedések, a Lexus LBX azonban megérte a kivételezést, amit nagy érdeklődéssel háláltak, meg a Kovács Autóházat, a Lexus Szeged Dorozsmai úti szalonját felkeresők.

Itt megtudtuk, hogy egyetlen modell érkezett az országba és ez az előszériás gyártású autó jár „kézről-kézre”. A legkisebb Lexust már jóval érkezése előtt megelőzte a híre, s egy ideje már az is tudható volt, hogy a GA-B platform módosított verziójára épül, vagyis az alap megegyezik a Toyota Yaris Cross modellével. De csak a kiindulási alap, a felépítmény már jóval több annál.

A Lexus LBX modellről ebben a cikkben írtunk nagyon részletesen, ám akkor még nem tudhattuk az augusztus első napjától rendelhető újdonság árát. Szegeden már részletes listát nyomtak az érdeklődők kezébe, s ebből kiderült, hogy az alapváltozat 10 ezer forinttal 12 millió alatt maradt. Természetesen olyan nincs, hogy „fapados” Lexus, így azután nincs ilyen a márka legkisebb modelljénél sem.

A biztonságnál kezdve az alapárban benne van a Lexus Safety System+3 csomag, vagyis az adaptív sebességtartó automatika, a közlekedési tábla felismerő rendszer, a sáv- és nyomtartás, valamint az ütközést megelőző biztonsági rendszer is. Alap a kétzónás automata klíma, a 17” könnyűfém keréktárcsa a 225/60 R17-es méretű gumiabronccsal. A máshol nem, de a Lexusnál széria kényelmi és biztonsági extrákat még hosszan sorolhatnánk, de nem tesszük, legyen elég annyi plusz információ, hogy metálszínből 8 féle közül választhat a vevő, és ennek felára 300 ezer forint.

A második felszereltségi szint az Elegant, a 10 ezer forint híján 14 milliós árú modell biztonsági csomagjában már ott az éberség figyelő monitor, a holttérfigyelő rendszer, a az újgenerációs parkolószenzor tárgy-, jármű- és gyalogosfelismeréssel, a biztonsági kiszállást segítő rendszer és a vészhelyzeti hátsó elakadásjelző is.

A számos kényelmi pluszból az elektronikusan állítható vezetőoldali deréktámaszt és a fűthető első üléseket emelnénk ki, az utóbbit természetesen szívesen látnánk már az alapváltozatban is. Bár mostanában felénk nem igazán hidegek a telek, de a klíma után jellemzően második a vevők kívánságlistáján az ülésfűtés.

A sorban következő felszereltségi szintek az Emotion, a Relax, a Cool és a 17,6 milliós Original Edition, ami viszont tényleg minden tekintetben a csúcs.

A vadonatúj, öntöltő hibrid elektromos LBX az eddigi legkisebb Lexusként lép színre, ugyanakkor mérföldkőként megtöri a hagyományos prémium hierarchiát, és igazi fordulópont a Lexus számára Európában. Az LBX betűhármas a Lexus Breakthrough Crossover rövidítése, amely egy kompakt SUV felépítést takar, természetesen a márka modelljeire jellemző minőségi kialakítással és az Omotenashi vendégszeretettel.

A Lexus jól ismert és bizonyított SUV kínálatának új belépőmodelljeként az LBX várhatóan erőteljes hatással lesz a fiatalabb vásárlórétegekre is. A hűtőrácsot egy trapéz formában egységesítették, amely egy a motorháztető éle alatt végigfutó, a látványos fényszóróegységeket összekötő keskeny nyílás alatt helyezkedik el. Ez a formai megoldás a Lexus „Resolute Look” örökségére épül, ami a 2003-as LF-S koncepcióautón mutatkozott be, és a 2000-es évek elejétől a Lexus sorozatgyártású modelljeinek jellegzetes stílusjegyévé vált.

A kiszélesedő kerékjárati ívek az erőt fejezik ki, és kiemelik a nagy (18”) keréktárcsákat és abroncsokat, míg a rövid túlnyúlások és a hátsó ajtók körüli lemezek merész kialakítása sportos, dinamikus kiállást eredményeznek. Az LBX 4190 mm hosszú, 1825 széles és 1545 mm magas, tengelytávja pedig 2580 mm.

Az LBX az első Lexus modell, amelyet a márka a Toyota által a kisautók számára kifejlesztett GA-B platform egyik változatára épített. Úgy alakították át az alapokat, hogy azok megfeleljenek a márka követelményeinek, így az alacsony súlypont, a széles nyomtáv, a rövid túlnyúlások és a rendkívül merev karosszéria előnyeit élvezi az LBX is.

Az első és a hátsó felfüggesztéseket nagy merevségre és könnyű tömegre tervezték, így az LBX agilis, stabil kanyarodási- és kormányzási reakciót biztosít kifinomult menetkényelme mellett. Az autó elöl minden változatban MacPherson rugóstaggal szerelt, míg az elsőkerékhajtású modellek hátul csatolt lengőkaros, az összkerékhajtású LBX verziók pedig kettős keresztlengőkaros elrendezést kaptak.

Az LBX-et egy új generációs Lexus öntöltő hibrid elektromos rendszer hajtja, kompakt és könnyű, 1,5 literes háromhengeres motorral. Egy új, alacsony ellenállású, nagyteljesítményű, kétpólusú nikkel-fémhidrid (NiMH) akkumulátort építettek be, amely extra elektromos támogatást tesz lehetővé gyorsításkor, és javítja az autó tisztán elektromos képességeit.

A vezethetőséget a Hybrid System Control is javítja, amely összehangolja a motorhangot és a gyorsulást. A hibrid rendszer frissítéseinek köszönhetően a tisztán elektromos működés nagyobb sebességgel és hosszabb távon is élvezhető, maximalizálva az LBX hatékonyságát.

Az LBX – mint valódi SUV modell – a Lexus E-Four összkerékhajtási rendszerével is elérhető, itt egy további villanymotor kerül a hátsó tengelyre. Gyorsításkor, kanyarodáskor és alacsony tapadású felületeken a rendszer automatikusan a hátsó kerekekre irányítja a hajtóerőt, segítve a jármű stabilitását.

Az LBX a legújabb Lexus Link Connect rendszerrel van felszerelve, amely egy 9,8” érintőképernyőn keresztül használható. A rendszer felhő alapú navigációt biztosít, így a forgalmi eseményekkel és torlódásokkal kapcsolatos valós idejű információkkal optimalizálja az útvonaltervezést. A kényelmet még tovább fokozza a „Szia, Lexus!” hangvezérlés. Az okostelefon-integráció az Apple CarPlay esetében teljes, az Android Auto esetében azonban csak vezetékes kapcsolattal lehetséges.

Az opcionális digitális kulcs tovább fokozza a komfortot: mind az Apple, mind az Android okostelefonokkal kompatibilis, így a tulajdonosok ezzel nyithatják és indíthatják autójukat. A digitális kulcsot meg is lehet osztani, ha arra van szükség, hogy mások is használni tudják az autót.

A legújabb Lexus modellekhez hasonlóan az LBX is egyszerű, vezeték nélküli szoftverfrissítéseket kínál multimédiás és biztonsági rendszereihez, így a tulajdonosok anélkül profitálhatnak a frissítésekből, hogy el kellene menniük egy Lexus szakszervizbe.

A mindössze 1280 kilós saját tömegű, 136 lóerős rendszerteljesítményű és 185 Nm csúcsnyomatékú legkisebb Lexusnak 9,2 másodperc kell ahhoz, hogy 0-ról 100-ra gyorsuljon – fékezetlen vontatási kapacitása 750 kiló. A 10,4 méteres fordulókörű autó csomagtér mérete elfogadható, 332 literes.

A Lexus, a Lexus Szeged és a szerző fotói.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....