Dakar
Többek között errõl is szó esett a csapat szerdai sajtótájékoztatóján, amelyet a Széchenyi Fürdõben tartottak meg, s amelyen természetesen ott volt a kamionos kategóriában induló Darázsi Zsolt, Szalai Norbert páros, no és átvehette új Opel Mokkáját olimpiai bajnok úszónk, Kovács Ágnes, akinek Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezetõ igazgatója adta át az új autó slusszkulcsát.
Amikor a sivatagról esik szó, Szalay Balázs 21 év versenyzés után azt mondja, csak akkor találja félelmetesnek, amikor tévében nézi, mert amikor ott van a dûnék között, akkor mindig csak a következõt látja maga elõtt, nem pedig az egybefüggõ homoktengert, amelynek látszólag se vége, se hossza.
„A terepraliban az a legjobb, hogy folyamatosan gondolkodni kell, hogy kreatívnak kell lenni és azonnali döntéseket hozni. Az autósport egyetlen formája sem unalmas, de nálunk tényleg mindig történik valami. Nem ismered a pályát, csak azt tudod, egyszer csak majd jön egy gödör. Vagy azt írják az itinerbe, hogy menjél balra, majd azt látod, hogy ha továbbmentél volna egyenesen, egy szakadékban találod magad” – mondta Szalay Balázs.
S hogy mit szeret a legjobban Afrikában?
„A Szaharát. A végeláthatatlan dûnesorokat, amelyek legyõzhetetlennek tûnnek, aztán mégis valahogy átjutunk rajtuk, és teljesítjük a napi szakaszokat. A marokkói köves szakaszokon csak szeretnék túljutni, mert azokon mindig tartok egy kicsit attól, hogy tönkre vágjuk az autót. Volt rá példa, hogy hûbelebalázs módjára nekiálltunk a versenynek, és a kapkodásnak rossz vége lett. Ezt a hibát nem szeretnénk többet elkövetni” – tette hozzá.
Németh Ottó, a csapat egyik fõ támogatója, a Henkel Beauty Care üzletágának általános és marketingigazgatója elmondta: jövõre lesz tíz éve, hogy együtt dolgoznak a csapattal, amely az utóbbi idõszakban olyan magas szintre hozta fel ezt a sportvállalkozást, hogy az Kelet-Európában szerintem egyedülálló.
„A kommunikációs háttér, az egész koncepció és gépezet egyedülálló. Ezért nem támasztunk új elvárásokat a csapattal szemben, csak azt kérjük, hogy hozza a megszokott, az átlagot jóval meghaladó mennyiségû és minõségû megjelenést. Ami különösen tetszik, hogy a csapat meghallotta az idõk szavát, és nagy hangsúlyt fektet arra, hogy kommunikációjával az Y-generációt is elérje. Nem csupán technikailag és sportszakmailag, hanem a pályán kívül is folyamatosan meg tud újulni, s új projektekbe sem fél belevágni” – mondta Németh Ottó