Suzuki
2015 júniusában a Suzuki megalkotta és bejelentette SUZUKI NEXT 100 elnevezésű, öt évre szóló középtávú üzleti tervét, ami a Suzuki-vállalatcsoport következő száz esztendejét hivatott megalapozni, azt követően, hogy a társaság száz éves lesz 2020-ban.
A terv, amelynek sarokköve a Suzuki alapelve, miszerint a középpontban a vevő áll, célul tűzi ki a vállalat értékének növelését és a fenntartható növekedés elérését, Ennek eszköze a teljes vállalatcsoport egyesítése, a „közös csapat” strukturális reformja, a globalizáció elősegítése és a Suzuki üzleti alapjainak megszilárdítása.
A gyártási tevékenység erősítésére – összhangban a Suzuki minőségközpontú szemléletével – az egész vállalatcsoportban meg kell izmosítani a műszaki fejlesztést, és növelni kell a termelékenységet, hogy olyan termékek jöjjenek létre, amelyek túltesznek a vevők elvárásain.
Mindezektől az intézkedésektől a Suzuki azt reméli, hogy konszolidált nettó értékesítési árbevételét a 2014. április 1-től 2015. március 31-ig tartó üzleti évben elért 3015,5 milliárd jenről (6906,4 milliárd forintról), 2019-re, vagyis a 2018. április 1-től 2019. március 31-ig tartó üzleti évre 3700 milliárd jenre (8474,1 milliárd forintra) lesz képes növelni.
A gépkocsi üzletágban a Suzuki úgy növeli a fejlesztés hatékonyságát, hogy egységesíti a járműplatformokat és a motorfejlesztésre összpontosít. A következő öt évben húsz új modellt készül bevezetni világszerte, és globális eladásait folyamatosan növeli: a 2014-es üzleti évben értékesített 2,87 millió autóról a 2019-es üzleti évre már 3,4 millió gépjárműre. A Frankfurti Autószalonon bejelentett Baleno az első lépés e húsz modell felé.
Annak érdekében, hogy a fejlett technológiák finomítása és a korszerű formatervezés segítségével tovább erősödjön a gyártás, a Suzuki évente több modell bevezetésére készül a számára fontos európai piacon. A cél 280 ezer eladott autó Európában a 2019-es üzleti évben. A jelen üzleti évben az új modell piacra vitele mellett a Suzuki jelenlegi termékkínálatát is vonzóbbá kívánja tenni, például a Vitara új, sportos változatával, az S felszereltséggel, s idén 205 ezer jármű eladásával számol Európában, ami 5 százalékos bővülés az előző üzleti év értékesítési eredményéhez képest.
A Vitara termékvonal, amely 2015 tavasza óta keresett termék a piacon, új taggal bővül: az S felszereltséggel. A modellváltozat megkülönböztető jegyei a jobb teljesítményt nyújtó 1,4 literes BOOSTERJET motor, az előző frankfurti autószalonon bemutatott iV-4 SUV tanulmányautón megismert ötosztatú első hűtőrács, valamint az autó belsejét dekoráló piros motívumok lesznek, és más olyan tulajdonságok, amelyek sportosabb érzületet keltenek.
A Vitarának ez lesz a csúcsváltozata, amely alapfelszereltségként tartalmazza egyebek mellett a LED-es fényszórókat, a bőr-szarvasbőr utánzatú üléseket, az önműködő vészfékezést lehetővé tévő radaros féktámogató rendszert (RBS) és az adaptív sebességtartót. A Vitara S hét színben lép a piacra, ebből kettő kétszín-festésű lesz. Az értékesítés hamarosan kezdődik Európa országaiban, a vásárlói igényeknek megfelelően egymás után.