Graz
A cég ezt pénteken sajtóközleményben jelentette be. Körülbelül háromnegyedük írta alá a szerződést a maradásra, míg egynegyedük a szociális terv egyik változatát választotta.
A MAN gyárból Steyr Automotive lett. Fotó: MAN
A járműgyártónál maradó 75 százaléknak el kellett fogadniuk a bérek csökkentését: a kékgallérosok esetében ez a nettó bér legfeljebb 15 százaléka, a fehérgallérosok esetében átlagosan 10 százalékkal kevesebb a bruttó fizetés és a túlóra pótlék. A szolgálati időtől függően cserébe 10.000 eurós végső bónusz, valamint a régi végkielégítésről az új végkielégítésre való áttérés lehetősége volt - közölte a társaság.
Azok - körülbelül 25 százalék -, akik úgy döntöttek, hogy nem írják alá az új szerződést, ez azt jelenti, hogy vagy kihasználják a részleges nyugdíjba vonulás egyik modelljét, csatlakoznak a nyílt munkaügyi alapítványhoz, vagy végkielégítést kapnak. A tárgyalások augusztus 23-án kezdődtek az üzem bezárása után, és csütörtökön fejeződtek be. Csak az egyéni megbeszélések vannak folyamatban, például betegszabadság vagy szülői szabadság miatt.
A vállalatnál maradó alkalmazottak többségét továbbra is érinti a rövid idejű munka (kurzarbeit) -mondta a cég szóvivője. Ez "legalább október végéig" eltart, de ezt még nem lehet pontosan megbecsülni, mivel ez a félvezetők kínálatától függ, ami továbbra is probléma - írja az orf.at
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!