20 éves jubileum
A Belvidere-i gyártóüzem mintegy 1350 embert foglalkoztat, egykorerokee terepjárókat. Elemzők szerint az üzem sorsát megpecsételheti az, hogy a konszert rohamoson közel négyezer embernek adott munkát. A 25 ezer fős kisváros minden szállal kötődik hozzá. Lassan hatodik éve ott szerelik össze a Jeep Ch léptékben tér át a belsőégésű motorokról az elektromosokra. A Belvidere-i üzemből kedden gördült le az utolsó Cherokee terepjáró, és nincs tervbe véve más jármű gyártása, de – mondta Carlos Tavares vezérigazgató -, keresnek megoldást erre a helyzetre. Szakértők azonban egyáltalán nem biztosak abban, hogy találnak.
A PSA-Citroën csoport és a Fiat-Chrysler (FCA) csoport összeolvadásával két éve létrejött, amszterdami székhelyű Stellantis vezérigazgatója szerint az elektromos autók előállítása mintegy negyven százalékkal drágábbnak bizonyult a hasonló kategóriáju belsőégésű motorokkal felszerelt társaiknál. A vállalat nyilvánvaló okokból nem akar ennyivel drágább modelleket kínálni a vásárlóknak, de mivel veszteségesen sem tudja értékesíteni az elektromos autókat, keresi a költségek optimalizálásának módját.
Az UAW szakszervezet elfogadhatatlannak tartja, hogy tétlenségre kárhoztatják a nagy múltú összeszerelő üzemet. Felhívja a figyelmet arra, hogy a számos iparági díjat elnyert BVAP 1965 óta gyártott autókat a Chrysler, az FCA és a Stellantis számára, és generációkon át „minőséget és termélekenységet” nyújtott. És ami még ennél is fontosabb, hogy – írja közleményében Ray Curry, az UAW, vezetője - "a Stellantis meggondolatlan döntésének negatív következményei lesznek az egész régióra és beszállítói hálózatra nézve", életek mennek tönkre, családok jutnák koldusbotra.
Az UAW kiváltképpen annak fényében tartja felháborítónak, hogy a Stellantis nem hajlandó befektetni az üzembe, hogy a minap kiderült: Carlos Tavares 24,8 millió dolláros fizetést kapott a tavaly. Követelik, hogy a Stellantis új járművet gyártson Belvidere-ben.
A Stellantis közben hatalmas összegeket fektet be az elektromos átállásba az Egyesült Állmokban is. A vállalat a minap bejelentette, hogy 155 millió dollárt szán az új EDM motor-hajtásláncok előállítására az Indiana állambeli Kokomóban lévő három üzemében. A motorokat az STLA Large és STLA Frame platformokra épülő járművekbe fogják szerelni. Az EDM három részből áll: az elektromos motorból, az erőátviteli elektronikából és a hajtásláncból. Az autógyártó szerint így együtt olcsóbb az előállításuk – emlékeztet a carsweek.ru.
A kokomói beruházás része a Stellantis ambíciózus villanyosítási terveinek. A konszern azt tervezi, hogy az évtized végéig az összes, Európában értékesített autója elektromos lesz, az Egyesült Államokban pedig az eladottaknak a fele, 2038-ra pedig eléri a teljes széndióxid-semlegességet. A vállalatcsoport 75 különböző elektromos autómárka gyártását vette tervbe, az évtized végére évente ötmillió elektromos autót akar gyártani.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!