rali

Spindlerék megint elhozták a kupát

2015.08.19.

Az augusztusban zajlott Baranya Kupát választotta a sikeres visszatérés után ifj. Spindler Tibor az újabb megmérettetésre. A Mecsek ralira, termett útjai nem voltak ismeretlenek a pilóta számára, hiszen már sokadszorra látogatott ide, voltak pozitív és negatív élményei is.

Talán a legkeserűbb amikor 1999 (!)-ben látványosan felborította a Hondát. A családi vállalkozás által épített autón csak a hajtásban változtattak, rövid végáttétel került bele, mint ahogy megfogalmazták, a hangja által adott „feeling miatt”.

A jó csapaton ne változtass elv alapján ismét az oroszlányi Bosch műhely háza tájáról érkezett a háttércsapat, az immár házasember testvére Jenő volt a szervizcsapat mindenese, az itinert a Mecseken először navigáló Vojnár Matyi olvasta.

A versenyen két remek pálya várt a másodosztállyal kiegészült száz feletti versenyzőre, a Nyárásvölgy-Hetvenhely szakaszt négyszer, a Remeterét Árpádtető klasszikus szakaszt pedig háromszor kellett teljesíteni.

A versenyt megelőzte a szombati esti show-elem a komló belvárosában tartott néző kiszolgáló prológ, de innen a szó a versenyzőé.

ifj. Spindler Tibor: szokásos módon minden rendben volt a versenyen, Matyi ült mellettem, én pedig mentem a kis tempómat, jelenleg ennyi fér bele, két versenyt terveztük, ez volt a második. A prológra feltettem egy 10 éves kopott Barum gumit, amit a selejtraktárból  mentettem ki, na ez olyat csúszott, hogy amikor meghúztam a kéziféket akkor nem elfordult, hanem rögtön 360 fokot pördültünk, ezt a figurát kétszer is megmutattuk a nézőknek. A tempót a gyorsokon vállaltuk, de a historic rali alapjaiban nem az eszeveszett száguldásról szól, hanem hogy a régmúlt autóinak tudását – szépségét megmutassuk a nézőknek.

Ennek megfelelően a fékutak hosszabbak, és kevésbé forgatom a motort, mintha éles lenne. Nálunk nincsenek kalandok, egyedül az utolsó gyorson mentünk bele egy kátyúba ami elhajtotta a hőn szeretett régi felninket, azóta is kapom az ívet az öcsémtől, „hogy azt nem lehet amúgy elhajtani”.

Az Árpádtetőn vizen óvatoskodni kellett, a helyi vagányok, a sok téli kocsizás miatt azért ezt bátrabban vállalták el.

Nem panaszkodhatunk, az autó, és a saját tudásunk 80%-ával hoztuk a kitűzött célt, a korcsoport, és kategória első helyét, abszolút sorrendben másodikak lettünk, jó volt újra versenyezni, átérezni a hangulatot.  

Fotók: Galadriel Sportfotó

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....
2025.01.14
Miképpen a világ számos, autógyártó nagyhatalomként számontartott országában, Dél-Koreában is a....
2025.01.14
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry....
2025.01.14
Igen bátor és ambiciózus jóslatba bocsátkozott a Nio kínai autógyár vezetője, szerinte sok márka....
2025.01.14
Egy kiváló hatásfokú benzinmotor, amely hibrid modellekbe éppúgy beépíthető, mint sportkocsikba....