tűzoltás

Sok helyen a tűzoltók ellenzik a házi töltők telepítését

2022.10.04.

Meglepően sok európai országban feszül egymásnak az autóipar és a tűzoltók érdekképviselete. Előbbiek minél több töltőt telepítének társasházakba, míg a másik oldal legfeljebb néhány darabban maximalizálná a töltők számát.

Az elektromos járművek egyre nagyobb részét képezik az újonnan forgalomba kerülő autóknak és ez a növekedés még csak az elején tart.. Európában az elektromos autók értékesítése 2021-ben több mint 65%-kal nőtt, 2,3 millió autót értékesítettek és néhány éven belül a 10 milliót is elérheti az éves elektromos autók értékesítése.

Az elektromos autók terjedésével együtt jár a töltőállomások megjelenése is, így az elektromos járművek töltése már önmagában is iparággá válik. Jelenleg körülbelül 400.000 nyilvános töltő van Európában, az Európai Uniós tervek szerint 2030-ra már 2,7 millió lesz.

A piacra kerülő töltőállomások sokasága kockázatokkal jár. A töltőállomások és az elektromos járművek közötti nagyfeszültségű elektromosság átvitelével a meghibásodások könnyen tüzet okozhatnak, amit nem egyszerű eloltani. Bár a töltés közbeni tűzesetek még nem váltak mindennapossá, előfordultak, és az elektromos járművek számának növekedésével ez valószínűleg növekedni fog.

A nyilvános töltők esete egyszerűbb, mivel a szabadban találhatóak többnyire, így bár jelentős kockázat a tűz, valószínűtlen, hogy egész épületek gyulladjanak ki miattuk. Nagyobb kockázatot jelentenek ugyanakkor a lakóházak garázsaiban található töltőállomások.

Ideális körülmények között persze nem gyullad fel egy elektromos autó vagy egy töltőállomás, de műszaki hiba vagy elöregedett fali vezetékek mellett előfordulhat. Amikor az elektromos autók kigyulladnak, a lángokat rendkívül nehéz eloltani, amint azt számos, a Teslákat érintő nagy horderejű baleset is élénken bizonyítja.

Európa egyes országaiban emiatt a tűzoltók korlátozásokat kezdeményeztek, hogy néhány darabban maximalizálják az egy garázsban üzemeltethető elektromos autók töltésére alkalmas egységek számát.

Emiatt szembe kerül egymással az autóipar és a biztonságért felelős hatóság, ugyanis az autógyártók legtöbb új modellje elektromos. Ha a garázsban maximalizálva van a töltőállomások száma, sokan dönthetnek úgy, hogy nem vásárolnak elektromos autót, mert nem szeretnének a nyilvános töltőkre hagyatkozni.

A gyártók mindent megtesznek, hogy az elektromos autók biztonságosak legyenek, de többek között a General Motors és több európai márka az elmúlt években tűzveszély miatt hívtak vissza sok elektromos autót.

A Chevrolet tavaly azt tanácsolta a tulajdonosoknak, hogy ne töltsék egy éjszakán át az autójukat, és ne tartsák teljesen feltöltött járműveiket garázsban. Több mint 60 000 Bolt modellt hívtak vissza, tűzveszély miatt, miután öt tűzesetről számoltak be, előzetes ütközési károk nélkül.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.01
A HangZóna mai vendége: Pataki Ádám, a Real Garant értékesítési vezetője. Miben segít a....
2022.12.01
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az idén októberben 1 169 679 érkező és induló utas fordult....
2022.12.01
Zseniális gaggel válaszolt azoknak a Mini, akik szeretik távirányítós autóknak nevezni a....
2022.12.01
Az M1-es Tatabánya-Óvárosi lehajtójánál 3 milliárd forintos beruházással 150 férőhelyes, őrzött....
2022.12.01
Legtöbb esetben autóink nagy része már 4-500 ezer kilométer után a bontóban köt ki. Alighanem az....
2022.12.01
Szujó Zoltánt választották meg csütörtökön a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) új....
2022.12.01
Legalább ketten meghaltak és sokan eltűntek egy autópályát elárasztó földcsuszamlásban Brazília....
2022.12.01
Nevet adunk neki, személyes tárgyakat helyezünk el benne, a vásárlásáról nem egyedül döntünk. ..
2022.12.01
Csütörtöktől kaphatók a 2023-ra érvényes éves országos és megyei autópálya-matricák a Nemzeti....
2022.12.01
Az egész frankofón világ ujjongott és éljenzett, amikor a Citroën bemutatta új zászlóshajóját, a....