Porsche Cayenne
Ezek között volt egyterű, utcai versenyautó és egy kabrió Cayenne is. Igen, úgy tűnik, hogy a nyitott tetős SUV-k iránt való érdeklődése sosem fog alábbhagyni a németeknek, és még a legmenőbb autógyáruk is elgondolkozott egy ilyen torzszülött gyártásán. Ugyanakkor – talán szerencsére – mindössze egyetlen példány készült a Porsche Cayenne Convertible-ből, ami most éppen a Porsche Museumban pihen Zuffenhausenben.
Húsz éve szó szerint berobbant a piacra a Porsche Cayenne. Akkoriban még elég gyerekcipőben járt a városi terepjárózás Európában, a Porsche viszont elsők között ismerte fel a piacban rejlő potenciált. Noha rengeteg kompromisszummal járt egy SUV megépítése egy olyan márkának, aki sportautókkal fektette alapköveit, a Porsche mégis képes volt bebizonyítani, hogy egy városi terepjárónak nem feltétlenül kell unalmasnak lennie. A recept pedig működött. Olyannyira, hogy tulajdonképpen a Cayenne mentette meg a Porschét a teljes csődtől. Amolyan kötelező különc lett a gépezetben, hogy a 911-es életben maradhasson.
Nem sokkal az alap Cayenne bemutatása után pedig máris elgondolkozott a Porsche egy kabrió változaton. A prototípust PFM-nek, azaz Package Function Modelnek nevezték házon belül, hiszen vezetni nem lehetett, kizárólag tanulmányi célokat szolgált. Például nincs benne egyetlen extra merevítés sem, ami elengedhetetlen lenne egy nyitott tetős modell esetében. Az ajtók 20 centiméterrel lettek hosszabbak, és nem voltak benne biztosak, hogy képesek lennének egy olyan puhatetőt alkotni rá, ami szép, és mellette még gyorsan be is csukódik.
Arra viszont jó volt a prototípus, hogy megvizsgálják, mennyire maradna pratikus hosszabb ajtókkal, és kényelmes félbevágott tetővel a Cayenne. Illetve arra is kíváncsiak voltak, hogy jól nézne-e ki egy kabrió SUV, úgyhogy kétféle hátsórészt is terveztek a modellre. Egy biztos, a Porsche mostanság profitált abból, hogy akkoriban nem tudták eldönteni, hogy melyik far állna jobban a furcsa autónak: a jelenlegi kínálatban már létező Cayenne Coupé örökölte néhány vonását 2002-es tanulmányautó elődjének.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!