Skoda
A "bestseller" ŠKODA OCTAVIA mellett a SUPERB, illetve az új SUV-modellek - a KODIAQ és a KAROQ - bizonyultak a növekedés legfőbb hajtóerejének. Mindkét SUV-modell már piaci bevezetése óta nagy népszerűségnek örvend.
- 2017 a ŠKODA 122 esztendős történetének legjobb éve, ami további ösztönzést jelent számunkra, egyben köszönetünket fejezném ki ügyfeleink felé az irántunk tanúsított bizalomért. Az elmúlt év jól mutatta, 'Stratégia 2025' programjával a ŠKODA jó úton jár, hogy sikerrel vegyen részt az autóipar mélyreható átalakulásában. E sikerek arra motiválnak minket, hogy idén is 'teljes gázzal' haladjunk, s pontosan ezt tesszük számos új termékünkkel és mobilitási megoldásunkkal, amelyek ügyfeleink megelégedésére szolgálnak - hangsúlyozta Bernhard Maier, a ŠKODA igazgatótanácsának elnöke.
Alain Favey, a ŠKODA igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "A tény, hogy mindkét új SUV-modellünk már a kezdetektől ilyen kedvező fogadtatásra talált az ügyfelek körében, erős értékesítési hálózatunknak is köszönhető. A ŠKODA márkakereskedők szerte a világon kiváló munkát végeztek 2017-ben - ők is sikereink fontos egyik pillérét jelentik."
A nagysikerű 2017-es év úgy zárult a ŠKODA számára, ahogyan elkezdődött - új értékesítési rekorddal. A vállalat 122 esztendős történetének legeredményesebb január hónapja után a cseh gyártó decemberben is új rekordot állított fel: 107 500 kiszállított autója 19,2 százalékkal szárnyalta túl az előző év azonos hónapjának eredményét.
A ŠKODA világszerte legjelentősebb piaca továbbra is Kína, ahol 2,5 százalékkal összesen 325 000 ezer darabra bővültek a cseh gyártó kiszállításai 2017 folyamán (2016: 317 100 jármű). Decemberben a márka 42 400 autóját adta át ügyfeleinek, 41,8 százalékkal többet, mint a megelőző év azonos hónapjában (2016 december: 29 900 jármű).