Opel
A Bochum városában működő gyáregység tavaly őszi bezárása és a dolgozók elbocsátása körüli sajtómegjelenések hatalmas veszteséget okoztak az Opelnek a legfontosabb európai piacon, Németországban. Müller szerint minden jel arra utal, hogy a marketing kampányoknak és az új modellek (Adam, Mokka) megjelenésének köszönhetően visszanyerték a vásárlók bizalmát.
Tina Müller - Opel AG Chief Marketing Officer
A marketing szakértő szerint a többi Uniós tagállamban szerencsére nem volt érezhető hatása a bochumi elbocsátásoknak (ezt az eladási darabszámok is bizonyítják – szerk.), viszont az anyaországban egyfajta társadalmi megbélyegzést okozott az Opel közelmúltbéli döntése. A helyzeten csak tovább rontott, hogy a modellpaletta megújulására sokat kellett várni, és mire megjelentek az újdonságok, sokan úgy vélekedtek, hogy „bármennyire is szuper járgányok az Opelek, én nem ülnék bele szívesen”- tudtuk meg Müllertől.
Egy potenciális sikerhozónak számít jelenleg a nemrég bemutatott Adam Rocks
Tina Müller feladata volt ezt a sérült imázst helyreállítani, amikor is 2013 augusztusában csatlakozott a céghez. A nevéhez fűződő első marketing kampány az „Umparken im Kopf” néven vált ismertté, mellyel egyfajta paradigmaváltást célzott meg elérni a nagyközönség fejében. A teljesen új megközelítés lényege az volt, hogy a reklámokban szabad teret hagyott az asszociációkra, ahelyett, hogy direkt az érdeklődés felkeltését célozta volna meg az előítéletekkel teli fejekben. Rövid időn belül hitelt nyert és alkalmazásra került a reklámokban a szlogen. Az új Insignia reklámkampány sikert aratott, annak ellenére, hogy a modell megnevezése nem került említésre a spotban, továbbá pedig Jürgen Klopp, a karizmatikus Borussia Dortmund edzője lett a márka nagykövete, ami szintén hasznot hozott az Opel népszerűségének az országban.
A márka nagykövete Jürgen Klopp, és hogy a férfiak se pártoljanak el a márkától Claudia Schiffer is ebben a státuszban van jelenleg az Opelnél
Egy Insignia reklámfilmben a stewardess egy Opel slusszkulcsot talál az economy és business osztályt elválasztó függöny előtt. A hatásos megdöbbenést Klopp színrelépése szüli, amint mindenféle szégyen nélkül jelzi az edző, hogy ő hagyta el a kulcsokat az egyébként olcsóbb jegyet vásárlók irányába keresgélő utaskísérő felé. „Ezzel a kampánnyal 35 százalékkal több Insignia eladásra tettünk szert az új modell megjelenése óta, ugyanakkor van még terünk a növekedésre” – tette hozzá a marketing vezető.
Részlet a reklámszpotból
„A lényeg azonban, hogy ismét magabiztosak vagyunk és jó alapot képeztünk a fejlődéshez”, mondta az autonews.com-nak adott interjúban Tina Müller. A 2015-ben érkező új modellek, mint például a Karl és az új generációs Astra nagy valószínűséggel már erre az ösvényre lépnek, zárta gondolatait a nyilatkozó. A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság adatai szerint az Opel 2014. év háromnegyed éves eladásaiban 6 százalékos növekedés figyelhető meg, mellyel 7,3 százalékos a piaci részesedés a 185 740 darabos eladásnak köszönhetően.