beszállító
– Mi a fejlesztésük fő célja és hogyan zajlik a munka?
– Meg kell oldanunk, hogy az autó egy kritikus helyzetben vészfékezzen vagy azt előkészítse. Két fő területen fejlesztünk: egyik a platform, másik a vevői megrendelések teljesítése. Az elsőnél a Bosch által felállított követelményeknek kellett megfelelni mind hardver- és szoftveroldalon, utóbbinál az egyes autógyártók elvárásaira kell koncentrálni, azaz a saját munkák eredményeit a megrendelők elvárásainak megfelelően honosítjuk konkrét autókba. Az alapfejlesztéseken nemzetközi csapatok dolgoznak, itt mi budapestiek napi szinten tartjuk a kapcsolatot a németországi központtal. Tavaly újabb felelősségi köröket helyeztek át onnan Magyarországra. Az egyik autógyártó esetében például a teljes fejlesztési felelősséget Budapest kapta meg. A szoftverfejlesztés szinte minden rétege itt van nálunk, de a járműapplikáció és a tesztelés nagy része is Budapesten történik. Az autógyártót mi szolgáljuk ki önállóan.
– Hányan vesznek részt ebben a munkában?
– A radar- és videoalapú biztonsági típusú fejlesztéseken Budapesten 25-30-an dolgozunk, de ez csak egy kis szelete az egész rendszernek. A vevői projekteken 15-20-an dolgoznak a világban összesen, a helyszín itt sok mindentől függ. A projektmenedzser többnyire közel van a megrendelő autógyárhoz, de a szoftver fejlesztése már szerte a világban történik.
– A tesztelések hogy zajlanak?
– A biztonsági típusú funkciókat zárt pályán teszteljük, mi sajnos még nem rendelkezünk önálló zárt pályával. Reptereken szoktunk tesztelni, de nagyon várjuk már a zalaegerszegi tesztpálya megépítését.
– Pontosan hogy működik a fejlesztési folyamat?
– A vevő meghatározza, hogy mit szeretne a termékébe, ezeket elemezzük, megvizsgáljuk, amit lehet, azt a platform-megoldásokkal lefedjük, majd megnézzük az eltéréseket és az alapján elindul a szoftver módosítása. Párhuzamosan meghatározzuk, hogy milyen tesztekre lesz szükség a kész termékekhez.
Az interjú teljes terjedelmében a Járműipar.hu autóipari szakportálon olvasható.