SEAT

A SEAT szombaton ünnepli 70. születésnapját

2020.05.06.

Hetven évvel ezelőtt a SEAT izgalmas utazásba kezdett. 1950. május 9-én hozták létre azt a céget, amelyik „kerekekre helyezte” Spanyolországot és széles körben tette elérhetővé a mobilitást. Ettől a pillanattól kezdve, és egészen a most szombati 70. születésnapjáig a SEAT mélyreható változásokon ment keresztül, és állandó megújulási képességéről tett tanúbizonyságot - írja a cég közleménye.

E kihívásokkal teli hosszú utazás tette a vállalatot azzá, amit ma a SEAT jelent. A SEAT az egyedüli autógyár, amely gépkocsikat tervez, fejleszt, gyárt és értékesít, Spanyolországban az ország vezető ipari befektetője, és vezető szerepet tölt be a kutatás és a fejlesztés (K+F) terén, a GDP 1%-át adja és a legyártott gépkocsik 80 százalékát exportálja. Egy erős cégről van szó, mely a Volkswagen-csoport, a világ vezető autógyártó csoportjának   tagja. Egy növekedési pályán lévő cégről, amely továbbra is a legjobb mobilitási megoldásokat kínálja annak érdekében, hogy az emberek életét kényelmesebbé tegye.

A SEAT elnöke, és pénzügyi, valamint információ-technológiáért felelős alelnöke, CarstenIsensee kifejtette, hogy „hetvenéves története során a SEAT bebizonyította, hogy képes megújulni, és újra felfedezni önmagát, és így sikeresen megfelelni a felmerült kihívásoknak. Egy átalakító erő volt nyomon követhető a gépkocsigyártó cég átalakulásától egy erős technológiai és ipari vállalattá történő fejlődésééig.”

Barcelonából a (nagy) világba

A SEAT a Zona Franca-ban – a barcelonai vámszabad területen - lévő gyárában 1953-ban kezdte meg a gyártást, akkor naponta 5 SEAT 1400-ast gyártottak. Miután 40 évig a márka történetében olyan ikonikusnak számító modelleket gyártottak, mint a SEAT 600 és a SEAT 127, a márka egy új, nagyobb, és korszerű gyár felépítése mellett döntött, és 1993-tól a gyártást Barcelonából Martorellbe vitte. Ezt a gyárat, amelyik 244.5 milliárd pesetás (1.47 milliárd euró) kezdeti beruházás után jött létre, a második nemzedékhez tartozó SEAT Ibiza és az új SEAT Cordoba bevezetésével avatták fel. Ezekből naponta 1 500 darabot gyártottak.

Jelenleg a vállalat három gyártó központtal rendelkezik: Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell, ahol jelenleg az Ibizát, a Leont és az Aronát gyártják. Ezen túl a cég a Cseh Köztársaságban gyártja az Atecát, Németországban a Tarracót, Portugáliában az Alhambrát, és Szlovákiában az elektromos Mii-t, a SEAT 100 %-ban elektromos gépkocsiját. A mai napig összesen több mint 19 millió SEAT gépkocsit gyártottak.

Mióta a vállalat 1965-ben megvalósította az első export értékesítését, amikor a célország Kolumbia volt, a SEAT Spanyolország vezető ipari exportőrévé vált, és a spanyol gazdaság teljes exportjának csaknem 3%-át adja. Manapság a SEAT gépkocsik olyan helyekre is eljutnak, mint Új-Zéland, Mexikó és a Francia Guyana.

A SEAT az elmúlt 70 évben exponenciális fejlődést mutatott, az autók tervezésétől a gyártáson át az export értékesítésig.  Manapság három perc alatt állítanak elő ugyanannyi autót, mint korábban egy egész nap alatt, és összehasonlítva azzal, hogy az 1950-es években egy SEAT 600-asra két évet kellett várni, ma a Fast Lane szolgáltatással 5 számítógépes kattintással 10 perc alatt vásárolhatunk autót, melyhez 21 nap alatt hozzá is juthatunk.

Széles és versenyképes termékválaszték

Az elmúlt 70 évben a gépkocsigyártó összesen 75 modellt hozott forgalomba, különféle változatban és generációkkal, köztük több olyan jelentős modellt, amelyek fordulópontot jelentettek a vállalat életében. Kezdve 1953-ban bemutatott SEAT 1400-assal, amely a cég által gyártott első gépkocsi volt, vagy a legendás SEAT 600-ast,  amelyet 1957-ben mutattak be, és hamarosan a szabadság és a mobilitás jelképé  vált. 1984-ben megérkezett az első SEAT Ibiza, 1999-ben pedig a SEAT Leon, amelynek értékesítési sikere bevezetése óta tart. Érdemes azt is megjegyezni, hogy 2016-ban a vállalat jelentősen bővítette a termékválasztékot azáltal, hogy a SEAT Atecával, a SEAT Aronával és a SEAT Tarracoval  belépett a szabadidő autók (SUV) szegmensébe,  és 2019-ben bejelentette a SEAT MiiElectric, az első elektromos gépkocsi bemutatását.

Az autók fejlődése és korszerűsítése ezen 70 éves út során állandó volt, ami folyamatosan kiegészült a technológiai fejlődés eredményeivel a gépkocsi minden vonatkozásában, a biztonsági rendszerektől kezdve a legfejlettebb összekapcsolhatósági eszközökig.  Ezen túl a SEAT a fenntarthatóbb és környezetbarátabb mobilitás iránti elkötelezettsége részeként a vállalat jelentős elektromos offenzívába kezdett.  Ebben az értelemben a cég új elektromos és plug-in hibrid modelleket fog bevezetni 2020-ban és 2021-ben, amelyek csatlakoznak majd a SEAT Mii jelenleg már kapható   elektromos változatához.  Ezek közül először az új Leon család, amelynek van plug-in hybrid (PHEV) verziója; a Tarraco PHEV és a nemrégiben elindított CUPRA Formentor, amelynek lesz elektromos plug-in hibrid változata, végül pedig az el-Born, mint a cég második 100% -os elektromos járműve csatlakozik a Mii elektromos gépkocsihoz.

A CUPRA, a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát

Az Ibiza CUPRA 1996-os elindítása óta a CUPRA mindig is a SEAT sportosságának legmagasabb szintű kifejeződése volt. 2018-ban a SEAT ismét megújulási képességéről tett tanúbizonyságot, és létrehozta a CUPRA márkát. A CUPRA a cég azon márkája, amelyet azzal a céllal hoztak létre, hogy egyedi projektként jelenjen meg. A CUPRA által a SEAT új piacokra és új vevői célközönséghez jut el. Ez a célközönség pedig azokból áll, akik különlegesebb terméket keresnek, és ezen keresztül a márka hozzájárul a SEAT jövedelmezőségének növekedéséhez.

Az új márkát úgy tervezték, hogy elbűvölje a motor teljesítmény rajongóit. A márka elektromos modelljeit a korszerű formatervezés és sportos teljesítmény jellemzi. A CUPRA Ateca és az új CUPRA Leon család bevezetése után az autógyár közelmúltban megnyitott “CUPRA Garázs” központjában bemutatta a CUPRA Formentort, az első különleges modellt, amelyet a SEAT legsportosabb márkája számára terveztek és Martorellben gyártanak.

Sokkal több, mint egy autógyár - egy mobilitási technológiai vállalat

Ha a SEAT azzal a céllal született, hogy a demokratizálják a mobilitást Spanyolországban, a közelmúltban a vállalat óriási lépéseket tett annak érdekében, hogy a gépkocsik gyártásán túlmutató mobilitási szolgáltatóvá váljék azért, hogy reagáljon a jövő egyik nagy trendjére: az együttműködő, megosztott és fenntartható gazdaságra. Ebben a szellemben jelölték ki 2019-ben a SEAT-ot a teljes Volkswagen-csoport kompetencia központjává a mikromobilitás területén, hogy vezesse a városi mobilitással kapcsolatos új termékek és szolgáltatások stratégiájának kialakítását. Ennek érdekében a vállalat elindította a városi mobilitás stratégiai üzleti egységét, a SEAT Urban Mobility-t, és bemutatta az eScooterConcept tanulmány motorkerékpárt, a SEAT első motorkerékpárját, valamint az eKickscooterConcept termékeket, amelyek az elektromos EXS Kickscooter modellváltozatokat egészítik ki.

Mindezen túl a megújulási képesség és a teljes átalakulás példájaként a vállalat 2019-ben létrehozta a SEAT: CODE-ot, a szoftverfejlesztés minőségi szintű központját.  Az új laboratórium két fő dimenzió előmozdításán dolgozik a SEAT-on belül. Egyrészt arra törekszik, hogy erőteljesen vigye tovább a digitális átalakítást, és a folyamatok digitalizálása révén növelje a hatékonyságot. Másrészt erősítse az üzleti modelleket a mobilitás, az összekapcsolhatóság és a gépkocsi digitalizálása új koncepcióinak területén, különös tekintettel a SEAT-ra.

Ezen túl a vállalat 2020-ban megnyitja az új CASA SEAT-ot, azt a Barcelona szívében lévő központot, amelyet azért hoztak létre, hogy tisztelegjenek a SEAT 70 évvel ezelőtti születésének helye előtt.   A CASA SEAT lesz a gyülekezőhely a jövő mobilitásának felfedezéséhez, és több olyan sokirányú tevékenységnek is otthon ad majd, amely referenciaként szolgál Barcelona város kulturális programjában.

Az ipar jelene és jövője Spanyolországban

70 éves története során a SEAT a fenntartható növekedés állandó pályáján haladt, ami előre vitte a spanyol autóipart. Ahol a gépkocsigyártás 1953-ban 925 fővel megkezdődött, ott ma a SEAT-nál több mint 15 000 alkalmazott dolgozik, és ennekmultiplikáló hatása van a beszállítóiparra, összességében mintegy 100 000 munkahelyet teremtve. 2017-ben a vállalat az Egészségügyi és Rehabilitációs Központ (CARS Healthcare and Rehabilitation Centre) megnyitását követően a munkahelyi egészségvédelem referenciájává is vált a vállalati környezetben. Ez egy egyedülálló egészségügyi központ, amely megelőző és egészségügyi szolgáltatást, valamint rehabilitációs ellátást nyújt a vállalat több, mint 15 000 munkavállalója számára, és évente több mint 70 000 konzultációt folytat le.

2019-ben 11.157 milliárd eurós összforgalommal, a gépkocsik és az alkatrészek exportjával a forgalomból 81% -kal részesedve (9.041 milliárd euró), a SEAT Spanyolország vezető ipari exportőre volt. Hasonlóképpen, a SEAT martorelli gyára gyártja a legtöbb gépkocsit Spanyolországban, Európa második legnagyobb gépkocsigyártó piacán. Érdemes megemlíteni azt is, hogy a SEAT 2019-ben 1,259 milliárd eurót különített el beruházásokra és a K + F ráfordításokra, ebből 27 millió eurót közvetlenül a martorelli létesítményeinek fenntarthatósági kezdeményezéseibe fektettek be a széndioxid kibocsátás csökkentése céljából. Egy ambiciózus környezetvédelmi stratégiának köszönhetően a gyárat 2030-ra nulla széndioxid kibocsátású üzemmé alakítják.

A vállalat a dolgozók egészségének megőrzése és a vállalati környezet kialakításának terén is igazodási pontot jelent a CARS Egészségügyi- és Rehabilitációs Központ 2017-es megnyitása után. A Központ egyedülálló orvosi központ, mely megelőző és egészségfenntartó kezeléseket és rehabilitációs lehetőségeket ad a vállalat több mint 15 000 dolgozójának, és mintegy 70 000 orvosi konzultációt valósít meg egy év alatt.

Együtt a múltban és a jövőben - a SEAT 6OO-astól a lélegeztető gépek gyártásáig

A SEAT 70 éve az emberek életének részévé vált egy olyan kihívást jelentő időben, mint például a COVID-19 válság, amikor meg akarta mutatni a társadalom és annak szükségletei iránti elkötelezettségét.  Ebben a nehéz időszakban a SEAT különféle kezdeményezéseket indított a vírus leküzdésére; így konkrétan a kórházak számára leginkább szükséges berendezések, például a lélegeztető gépek gyártását indította el. A 150 szakemberből álló csapat hetekig dolgozott a prototípus kifejlesztésén, a SEAT-nál kinyomtatott fogaskerekek, a sebességváltó tengelyek és a SEAT Leon ablaktörlő adaptált motorja felhasználásával.  Ennek eredményeként több mint 600 lélegeztető gépet gyártottak és küldtek a kórházakba egész Spanyolországban, amely a vállalt szerény hozzájárulása volt ahhoz, hogy   a jövő reményteli legyen, ahol együtt ismét kimerészkedünk az utcákra és az utakra annak érdekében, hogy apránként ismét élvezhessük a szabadságot.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....