Scania

A Scania a gravitáció hasznosításával takarít meg üzemanyagot

2013.10.30.

A Scania 2013 őszén vezeti be Eco-roll elnevezésű újdonságát, amely akár további két százalékos üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Az Eco-roll rendszer kiszámolja, hogy a tehergépkocsi a gravitációt kihasználva mikor gurulhat üresben a lejtőn.

Az európai ügyfelek által már a 2013 őszén megrendelt, Scania Opticruise-zal és Scania Active Prediction rendszerrel felszerelt, és 2014 tavaszán leszállításra kerülő tehergépkocsikban is jelen lesz a Scania legfrissebb, üzemanyag-megtakarításra, és így költségcsökkentésre alkalmas újdonsága, a Scania Eco-roll rendszer. A rendszer kiszámítja, hogy lejtőn történő haladáskor üzemanyag-fogyasztás szempontjából melyik megoldás hatékonyabb: üresben, alapjáraton gurulni vagy a motorfék használatával üzemanyag-befecskendezés nélkül.

A két megoldás közötti választás – üresben gurulni vagy motorfékkel leereszkedni – nem annyira egyértelmű, mint amilyennek első hallásra tűnik. A Scania Active Prediction rendszere végzi el az automatikus számításokat. Amennyiben a rendszer az Eco-roll és így a mozgási energia használatát választja, akkor a cél, hogy legalább tíz másodpercen keresztül üresben guruljon a jármű, ugyanis rövidebb idő kevésbé hasznos. Ugyanakkor a sebesség sem lehet annyira magas, hogy a motorfék aktivizálódjon, mert ez negatív hatással lenne az üzemanyag-megtakarításra.

A Scania Active Prediction rendszere egyaránt használja a GPS-t helymeghatározás céljából, valamint a domborzati térképeket a sebesség megfelelő beállítása érdekében. Attól függően, hogy a járművezető milyen üzemmódot választ, a tehergépkocsi számtalan stratégia közül választhat annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb üzemanyagot használja el vagy a legmagasabb átlagsebességet érje el. Azokban az országokban, ahol a domborzati térkép rendelkezésre áll, a Scania Eco-roll a hosszú távú fuvarozásra készülő járművekben az alapfelszereltség részét képezi, amennyiben az autót kétpedálos Scania Opticruise-zal, Active Prediction-nal és Euro 6 motorral rendeli meg az ügyfél.

A Scania Active Prediction rendszere ráadásul most a további fejlesztéseknek köszönhetően még jobb a sebességváltási stratégia optimalizálásában. Kielemzi, hogy az emelkedőből még mennyi van hátra, így a Scania motorok már alacsony fordulatszámon rendelkezésre álló nagy nyomatékát kihasználva elkerüli a felesleges sebességváltásokat. 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.14
Azt gondolnánk, hogy az autóépítés nagyon drága dolog. Egy vietnámi Youtuber-csapat azonban inkább....
2025.02.14
A gyártó 2025-ös előrejelzései alapján a váltás "jelentős további kiadásokat" fog eredményezni. ..
2025.02.14
A finiséhez érkezett az általános felvételi eljárás, február 15-ig, szombatig lehet jelentkezni a....
2025.02.14
A VOLÁN Egyesülés – az Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a KTI Magyar....
2025.02.14
Az európai szintű közlekedésbiztonsági ellenőrzés elsősorban a tehergépjárművek és autóbuszok,....
2025.02.14
A Lexus NX SUV új változata azoknak szól, akik a megszokottól eltérő kalandokra vágynak: a....
2025.02.14
Meglepő keresztségek, melyekkel tesztelheti általános műveltségét is.   ..
2025.02.14
A magyar közlekedéstörténet talán legnagyobb szállítmánya indul pénteken útnak: egy 750 tonnás, 100....
2025.02.14
Milyen életművet alkotott Stefan Lengyel, a magyar és a német designszakma egyik legjelentősebb....
2025.02.14
A közlekedési minisztérium már ismeri az egész Szlovákiára kiterjedő egységes menetjegyrendszer....