Scania

A Scania a gravitáció hasznosításával takarít meg üzemanyagot

2013.10.30.

A Scania 2013 őszén vezeti be Eco-roll elnevezésű újdonságát, amely akár további két százalékos üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Az Eco-roll rendszer kiszámolja, hogy a tehergépkocsi a gravitációt kihasználva mikor gurulhat üresben a lejtőn.

Az európai ügyfelek által már a 2013 őszén megrendelt, Scania Opticruise-zal és Scania Active Prediction rendszerrel felszerelt, és 2014 tavaszán leszállításra kerülő tehergépkocsikban is jelen lesz a Scania legfrissebb, üzemanyag-megtakarításra, és így költségcsökkentésre alkalmas újdonsága, a Scania Eco-roll rendszer. A rendszer kiszámítja, hogy lejtőn történő haladáskor üzemanyag-fogyasztás szempontjából melyik megoldás hatékonyabb: üresben, alapjáraton gurulni vagy a motorfék használatával üzemanyag-befecskendezés nélkül.

A két megoldás közötti választás – üresben gurulni vagy motorfékkel leereszkedni – nem annyira egyértelmű, mint amilyennek első hallásra tűnik. A Scania Active Prediction rendszere végzi el az automatikus számításokat. Amennyiben a rendszer az Eco-roll és így a mozgási energia használatát választja, akkor a cél, hogy legalább tíz másodpercen keresztül üresben guruljon a jármű, ugyanis rövidebb idő kevésbé hasznos. Ugyanakkor a sebesség sem lehet annyira magas, hogy a motorfék aktivizálódjon, mert ez negatív hatással lenne az üzemanyag-megtakarításra.

A Scania Active Prediction rendszere egyaránt használja a GPS-t helymeghatározás céljából, valamint a domborzati térképeket a sebesség megfelelő beállítása érdekében. Attól függően, hogy a járművezető milyen üzemmódot választ, a tehergépkocsi számtalan stratégia közül választhat annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb üzemanyagot használja el vagy a legmagasabb átlagsebességet érje el. Azokban az országokban, ahol a domborzati térkép rendelkezésre áll, a Scania Eco-roll a hosszú távú fuvarozásra készülő járművekben az alapfelszereltség részét képezi, amennyiben az autót kétpedálos Scania Opticruise-zal, Active Prediction-nal és Euro 6 motorral rendeli meg az ügyfél.

A Scania Active Prediction rendszere ráadásul most a további fejlesztéseknek köszönhetően még jobb a sebességváltási stratégia optimalizálásában. Kielemzi, hogy az emelkedőből még mennyi van hátra, így a Scania motorok már alacsony fordulatszámon rendelkezésre álló nagy nyomatékát kihasználva elkerüli a felesleges sebességváltásokat. 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.07
Sokféle hajtáslánccal kapható a divatos BMW X2. Ezúttal a legerősebb, összkerekes villanyváltozatot....
2024.09.07
Magyarok is ott lesznek az EWC negyedik futamának rajtrácsán a franciaországi Paul Ricard pályán Le....
2024.09.07
Báránybőrbe, vagyis inkább családi kombi bőrbe bújtatott farkast hozott létre a brit Skoda az RE....
2024.09.07
A Siófoki Járási Ügyészség közfeladatot ellátó személy elleni erőszak bűntette miatt emelt vádat....
2024.09.07
A francia márka újjáélesztette az 1970-es évek legendás kupéját, új külsővel és nagy....
2024.09.07
Érdekes dolog, amikor az égből sújt le a bírság. Onnan, ahonnan nem is gondolnánk. A rendőrség....
2024.09.07
Egy Forma-2-es pilóta ül majd be a jövő hétvégi Forma-1-es Azeri Nagydíjon a Haas dán pilótájának....
2024.09.07
A rendőrség mind a mezőgazdasági munkagépek vezetőitől, mind a közlekedés többi résztvevőjétől....
2024.09.07
Nem akarta elismerni a felelősségét, de aztán előkerült a fedélzeti kamerás felvétel. ..
2024.09.07
Júliusban és augusztusban meghaladta a használtan importált személygépkocsik forgalomba helyezése....