Scania

A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának

2019.01.16.

Novemberben a Bogotá városában működő TransMilenio vállalat a Scaniát választotta 481 Euro 6-os gázüzemű busz leszállítására. A város gyorsforgalmú buszjárati (BRT) rendszerének megújítása keretében pedig most is rá esett a választás további 260 gázüzemű busz leszállításához, így összesen 741 buszra érkezett megrendelés.

Bogotá a korábbi Euro 2-es és Euro 3-as buszait a kis károsanyag-kibocsátás terén a legkorszerűbb technológiát képviselő járművekre cseréli le. A Scania Euro 6-os gázüzemű buszai óriási lépést jelentenek a tisztább technológia terén ezekhez az idősebb generációjú buszokhoz, de még a nem olyan régi Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normához képest is. Az új Scania gázbuszok üzemeltetésével akár 20 százalékkal is csökken majd a szén-dioxid-kibocsátás, míg a részecske-kibocsátás két-háromszor kisebb lesz. A nitrogénoxidok kibocsátása négy-ötször kisebb, mint az Euro 5 esetében.

Az eredetileg az 1990-es évek elején létrehozott buszhálózat 12 vonalból áll, amelyek összesen 112 kilométer hosszúak és naponta 1,7 millió utas veszi igénybe ezeket. A legutóbbi nyilvános pályázat a 18 megállóval rendelkező Américas BRT-vonalra összpontosított, amelyet a Masivo Bogotá üzemeltet majd. Ők 2019 második felében és 2020 első felében kezdik majd el az üzemeltetést.

Ez a legutóbbi nagy megrendelés jól mutatja Bogotá elkötelezettségét a levegőszennyezés jelentős csökkentése iránt – mondta Juan Carlos Ocampo, a Scania Colombia ügyvezető igazgatója. „Természetesen nagy örömünkre szolgál, hogy a vállalat a Scaniát és a csendes, illetve tiszta technológiánkat tisztelte meg bizalmával.”

A 260 duplacsuklós Scania F340 HA 8×2 (340 LE) busz utaskapacitása 250 fő. Mindegyik buszt a Superpolo kolumbiai felépítményező felépítményezi majd. A Scania biztosítja majd a karbantartási szolgáltatást a buszokhoz.

2015 óta 227 Euro 6-os Scania gázbusz üzemel a kolumbiai Cartagena városában. A gyorsforgalmú buszjárati (BRT) rendszerek növelik a kapacitást és a megbízhatóságot a hagyományos buszüzemeltetéshez képest. A BRT-rendszereket a forgalom elől elzárt buszsávok jellemzik, ami biztosítja, hogy a buszok soha se késsenek forgalmi torlódás miatt. Az utasok a megállókban fizetik ki a viteldíjat, nem pedig a buszokon. Világszerte több mint 160 városban üzemel BRT-rendszer, többségük Latin-Amerikában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Mercedes Sprinter éppen a pálya közepén állt meg. ..
2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....