tőzsde

Saját kereskedői ügyfeleit célozza az Auto1?

2021.02.22.

Tőzsdére lépett a német használtautó kereskedelemben utazó startup, az Auto1. Korábban is írtunk már az autóipari vállalatok tőzsdére lépésének kérdéséről, a legtöbb esetben azért, mert vagy szinte nem is működő, vagy profitot nem termelő cégek szereztek óriási összegeket a részvénykibocsátással. Az Auto1 esete ugyanakkor más: 2012-es alapítása után nem sokkal már profitot termelt és úgy tűnik, a befektetők ebben az esetben nem a hype-ra ugrottak, hanem az Auto1 tervei tényleg bizalomgerjesztőek.

Szép tőzsdei debütálást tudhat maga mögött az Auto1, az elsősorban online használtautó kereskedelemmel foglalkozó német vállalat. 1,8 milliárd eurót hozott számukra a piacra lépés, aminek nagy részét terveik szerint az AutoHero néven futó, magánembereket célzó szolgáltatásának fejlesztésére fogja költeni.

Bármi is legyen a tervük, a Softbank, ami két évvel ezelőtt 460 millió eurót fektetett be az Auto1 20% -os részesedéséért, megtartotta részesedését. A Softbank bizalma azért is sokatmondó, mert ők voltak az egyik legnagyobb vesztesei a WeWork-botránynak, amiben szintén jelentős részesedést birtokoltak.

Az Auto1 elsősorban autókereskedők számára értékesített használt autókat az aukciós platformján keresztül, számos európai országban. A kereskedők számára jó lehetőség volt (nem véletlenül csatlakozott hozzájuk 60.000 autókereskedő), hogy mindig a megfelelő autókat tudják beszerezni, ami az egyik legfontosabb és legnehezebb kihívás számukra.

A német startup ugyanakkor elsősorban a magánszemélyeket célzó platformját szeretné felfuttatni, ami érdekes helyzetet szül: Versenytársai lesznek eddigi fő ügyfeleiknek. A kereskedők jogosan teszik fel a kérdést, hogy vajon a legjobb (legnagyobb árréssel eladható) autók továbbra is elérhetőek lesznek számukra, vagy azokat majd inkább eladja az Auto1 saját ügyfelei számára? Ha igen, az ügyfelei ügyfeleit fogja kiszolgálni a tőzsdére lépett német vállalkozás?

Ez a szituáció egyébként nem egyedi. A LeasePlan hasonlóval próbálkozik a NextCar szolgáltatásával, ahol autóit a hagyományos továbbértékesítés helyett saját platformján árulja magánszemélyek számára. Persze ez lehet a járvány vagy bármilyen más tényező eredménye, de a LeasePlan tavaly októberben felfüggesztette a NextCar működését az Egyesült Királyságban, ami utalhat arra, hogy nem olyan egyszerű kivenni a kereskedőket a képletből.

Mindenesetre a befektetők hisznek benne, hogy az Auto1 meg tudja oldani az előtte álló feladatot. Úgy fogja tudni működtetni a magánszemélyeket célzó üzletágát, hogy azzal nem károsítja kapcsolatát a kereskedőivel.

Az egyszerű vásárló számára mindenesetre bíztató, hogy ilyen mértékű befektetői pénz áramol a használtautó kereskedelembe. A használt autók vásárlása egy régóta nem igazán fejlődő piac, már ami a megoldásokat illeti. Talán a rengeteg forrás elég lesz ahhoz, hogy az új autóknál látott szolgáltatások és online lehetőségek ide is elérjenek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.02.27
Üzembe helyezték az első három szupergyors elektromos töltőállomást az olasz autósztrádák mentén.....
2021.02.27
Hamarosan megkezdődik a területszerzés, nyáron már a kivitelezési közbeszerzés is megjelenhet az....
2021.02.27
A rendszer összes kamerája autófókuszos és Full HD felbontású lesz. Az általuk készített képen az....
2021.02.27
Felborult egy gépkocsi utánfutója az M85-ös autóúton, Kapuvár és Jobaháza között, a Sopron felé....
2021.02.27
Lesodródott az úttestről, majd a vasúti sínekre hajtott egy gépkocsi Miskolc diósgyőri városrészén....
2021.02.26
Meglepő helyről érkezik az új főnök.  ..
2021.02.26
Nemrég írtunk az elektromos autókban használt lítium bányászatáról, azon belül is elsősorban a....
2021.02.26
Tsocho Peev Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2021.02.26
A nyolc főből  álló csoport - diplomaták és családtagjaik - a Covid-19-járvány nyomán leállított....
2021.02.26
A méltányosság elbírálása folyamatban van - írja a police.hu. ..