tőzsde
Szép tőzsdei debütálást tudhat maga mögött az Auto1, az elsősorban online használtautó kereskedelemmel foglalkozó német vállalat. 1,8 milliárd eurót hozott számukra a piacra lépés, aminek nagy részét terveik szerint az AutoHero néven futó, magánembereket célzó szolgáltatásának fejlesztésére fogja költeni.
Bármi is legyen a tervük, a Softbank, ami két évvel ezelőtt 460 millió eurót fektetett be az Auto1 20% -os részesedéséért, megtartotta részesedését. A Softbank bizalma azért is sokatmondó, mert ők voltak az egyik legnagyobb vesztesei a WeWork-botránynak, amiben szintén jelentős részesedést birtokoltak.
Az Auto1 elsősorban autókereskedők számára értékesített használt autókat az aukciós platformján keresztül, számos európai országban. A kereskedők számára jó lehetőség volt (nem véletlenül csatlakozott hozzájuk 60.000 autókereskedő), hogy mindig a megfelelő autókat tudják beszerezni, ami az egyik legfontosabb és legnehezebb kihívás számukra.
A német startup ugyanakkor elsősorban a magánszemélyeket célzó platformját szeretné felfuttatni, ami érdekes helyzetet szül: Versenytársai lesznek eddigi fő ügyfeleiknek. A kereskedők jogosan teszik fel a kérdést, hogy vajon a legjobb (legnagyobb árréssel eladható) autók továbbra is elérhetőek lesznek számukra, vagy azokat majd inkább eladja az Auto1 saját ügyfelei számára? Ha igen, az ügyfelei ügyfeleit fogja kiszolgálni a tőzsdére lépett német vállalkozás?
Ez a szituáció egyébként nem egyedi. A LeasePlan hasonlóval próbálkozik a CarNext szolgáltatásával, ahol autóit a hagyományos továbbértékesítés helyett saját platformján árulja magánszemélyek számára. Persze ez lehet a járvány vagy bármilyen más tényező eredménye, de a LeasePlan tavaly októberben felfüggesztette a CarNext működését az Egyesült Királyságban, ami utalhat arra, hogy nem olyan egyszerű kivenni a kereskedőket a képletből.
Mindenesetre a befektetők hisznek benne, hogy az Auto1 meg tudja oldani az előtte álló feladatot. Úgy fogja tudni működtetni a magánszemélyeket célzó üzletágát, hogy azzal nem károsítja kapcsolatát a kereskedőivel.
Az egyszerű vásárló számára mindenesetre bíztató, hogy ilyen mértékű befektetői pénz áramol a használtautó kereskedelembe. A használt autók vásárlása egy régóta nem igazán fejlődő piac, már ami a megoldásokat illeti. Talán a rengeteg forrás elég lesz ahhoz, hogy az új autóknál látott szolgáltatások és online lehetőségek ide is elérjenek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!