Merceds-Benz C-osztály
A korábbi években mindig jellemző volt, hogy a C-osztály luxusérzetben messze van az E-osztálytól is, pláne az S-osztálytól. Az új modell esetében máshogy alakul – nagyon sok helyen felfedezni benne az S-osztály luxusát. Szinte ugyanaz az autó, kicsit fiatalosabb kiadásban.
Mindez azért is van így, mert az új C igen nagyra nőtt. 4,75 méter hosszú – korábban ez E-osztály méret volt. Ha beül az ember, rögtön elgondokozik, hogy ez biztosan egy C-osztály?
Pedig az és a másik ok, amiért nagyobb kategóriának érződik, az a felszereltség. Persze a tesztautó egy különösen jól felszerelt modell volt, de az alapfelszereltség is igazi prémiumautóhoz méltó.
Nyilvánvaló, hogy az új C-osztály alapja a márka zászlóshajója. Ugyanaz az elosztás, csak minden egy kicsit kisebb és néhány funkció kimarad, de nincs ettől semmiféle hiányérzet az emberben. A nagy középső kijelző elsőre ijesztőnek tűnhet, de az egyik legintuitívabban használható infotainment rendszer, amivel valaha találkoztunk. Korábban mindenkit meglepett, hogy a Mercedes elhagyja a touchpadot és kizárólag az érintőképernyőre hagyatkozik, de ezzel sem tévedtek a németek.
Ráadásul a „Hey Mercedes” felszólításra hangutasításokkal is vezérelhető, ami kissé idegen érzés először, de meglepően jól működik és a távoli frissítéseknek köszönhetően folyamatosan fejlődhet.
Az új C-osztály legolcsóbb változata 15,8 millió forintba kerül, ezért már jár a LED fényszóró, a nagy kijelző a középkonzolon, ülésfűtés és számos olyan extra, amit a prémiumkategóriában sem szokhattunk meg alapfelszereltségként.
Emellett már itt is megkapjuk azt a szintű részletekre való odafigyelést, amit csak magasabb kategóriákban szokás látni. A szellőztetők beállításának hangján és finomságán például érezni, hogy ezen bizony sokat dolgoztak és ezek az apróságok teszik prémiummá a prémiumot.
A mi tesztautónk a C300 modell volt, amit a szokásos kétliteres, turbós benzinmotor hajt. 258 lóerőt tud és 400 Nm nyomatékot bocsát rendelkezésre. Rádaásul jár hozzá alapból egy 48V-os mild-hibird akkumulátor, ami még dob valamicskét a teljesítményen.
Ezekkel együtt nagyjából hat másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig a szokásos 250 km/óra.
Ha az ember megengedheti magának és nem vágyik a dízelre, ez a motor igen jó választás lehet. Comfort és ECO módban kifejezetten halk, visszafogott, de Sport és Sport+ módban már meglepő módon igen jó hangja is van amellett, hogy a gyorsulásra sem lehet panasz.
Ez jelenleg a legnagyobb benzinmotor a modellhez, efölött már csak az AMG verziók erőforrásait választhatja a vásárló.
A mi tesztautónk ára 25 és 26 millió forint közé esik, amit nehéz értelmezni. Egyrészről ez rengeteg pénz, ennyiért szintén komoly márkák autóit is megkaphatjuk, de akár egy E-osztály is beleférhet.
Ez innentől elvkérdés – az emberek egy része minél magasabb kategóriájú autót akar, mindegy, hogy kimarad belőle néhány dolog, míg mások a felszereltségre mennek. Utóbbiaknak tökéletes választás lehet egy a tesztautóhoz hasonló árú C-osztály, ugyanis a magasabb kategória minőségérzete itt is bőven meglesz.
Ráadásul már az sem lehet indok, hogy ebben nem férünk el - kevés olyan négytagú család van, amelyik ebben az autóban nem fér el kényelmesen.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!