WRC
Kalle Rovanperä jó úton halad második görögországi győzelme felé, miután a szombati brutális nehézségű napon az első helyről Thierry Neuville és a második helyről Sébastien Ogier is feladta a versenyt. A délelőtti ádáz küzdelem délutánra a túlélőversennyé vált, mivel a hőség és a sziklás utak súlyos áldozatokat követeltek a rali-világbajnokság 10. futamán.
Neuville 10,9 másodperccel vezetett, amikor a délutáni kör első szakaszán egy lyukba hajtott a saras részen, és összetörte a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid jobb első felfüggesztését. A bajnokságot vezető Rovanperä mögött 36 ponttal volt lemaradva a három versennyel a szezon vége előtt, ez a hátrány most valószínűleg jelentősen nőni fog az Akropolisz-rali után.
Az ő vesztét követően Ogier került az élre, de a francia, aki 12,4 másodperccel csapattársa, Kalle Rovanperä előtt vágott neki az utolsó, Eleftherohor nevű szakasznak, egy sziklát söpört el egy jobb hajtűkanyarban, ami tönkretette a Toyota GR Yaris bal hátsó felfüggesztését. Nem sikerül a javítási kísérlete, ezért az utolsó közúti összekötő szakaszon adta fel a versenyt, de már a gyorsaságin is közel négyperces hátrányt szedett össze.
Rovanperä így több mint két perc előnnyel kezdheti majd meg az utolsó, három gyorsaságit tartalmazó napot a Hyundai pilótája, Dani Sordo előtt. A vasárnapi győzelemmel egy újabb nagy lépéssel közelebb kerülne a világbajnoki címvédéshez. „Sok minden történt ma az élen” - mondta kissé megdöbbenve Rovanperä. „Persze szép csata volt, de nem volt a legkönnyebb Sebbel versenyezni, mert neki nincs vesztenivalója, nekünk viszont a bajnokságra is kell gondolnunk. Azt hiszem, jó napunk volt, gyorsak voltunk, de egyben is tartottuk az autót, és szerencsénk is volt” - tette hozzá.
Az egész mezőnyben drámai események zajlottak, mivel Rovanperä legközelebbi bajnoki kihívója, Elfyn Evans elektromos hajtással cammogott el a 9. szakasz céljáig, amikor Toyotája túlmelegedett. A walesi az ötödik helyre esett vissza, majd visszaküzdötte magát, de Sordo az utolsó gyorsaságin elcsente előle a második helyet. A spanyol Hyundai-pilóta a pénteki nyitó napot csak a hetedik helyen zárta, de ahogy a körülötte lévők bajba kerültek, úgy kúszott egyre feljebb az összetett sorrendben, szombat este 4,1 másodperc választotta el a harmadik helyen álló Evanstől.
Annak ellenére, hogy pénteken 3 perc 40 másodperces időbüntetést kapott egy elhúzódó vízpumpa-szerelés miatt, az M-Sport pilótája, Ott Tänak szombaton a kilencedikről a negyedik helyre lépett előre a végre jól muzsikáló Ford Pumával, megelőzve az ötödik és hatodik helyen álló Esapekka Lappit és Kacuta Takamotót is.
Egy erőátviteli hiba miatt Lappi Hyundai-ja csak hátsókerék-hajtással rendelkezett az utolsó szakaszon, de korábban a kézifékje is elromlott, és a generátoron is szíjat kellett cserélnie. Kacuta a Karoutes 2 gyorsaságin pedig kétszer is megállt, hogy defekt miatt kereket cseréljen a Toyota GR Yarisán. Utána már óvatosan kellett hajtania, mert nem maradt több pótkereke.
A WRC2-es versenyzők alkották az élmezőny fennmaradó részét, a norvég Andreas Mikkelsen egy Skoda Fabia RS Rally2-vel vezeti a kategóriát. Gus Greensmith a nyolcadik helyen végzett, míg Yohan Rossel és Grégoire Munster tette teljessé a top 10-et.
A vasárnapi finálé összesen 42,37 kilométeres lesz, és a klasszikus Tarzan gyorsaságival kezdődik. A Grammen nevű szakasz duplázása zárja a versenyt, a második futás alkotja a Wolf Power Stage-et, amelyen bónuszpontok szerezhetők.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!