német autópiac
Az új autók rendelésállománya Németországban rekordmagas szinten van, de az autógyártók az alkatrészhiány miatt nem tudják kielégíteni a keresletet. Az új autók regisztrációja 10 százalékkal 207 ezer 199-re csökkent májusban a KBA gépjármű-közlekedési hatóság adatai szerint. A VDIK importőrszövetség szerint ez volt a legrosszabb havi eredmény 2020 májusa óta, amikor a koronavírus okozta zárlatok közepette zuhantak az eladások.
A Polestar, a Dacia és a Mercedes-Benz voltak a hónap nagy nyertesei. A Polestar regisztrációi 154 százalékkal, a Dacia eladásai 38 százalékkal, a Mercedes-Benz volumene pedig 23 százalékkal nőtt. A győztesek közé tartozik még az Opel, amelynek eladásai 5,5 százalékkal nőttek, illetve a Ford, amely 4,5 százalékkal növelte értékesítési darabszámát Németországban.
Más autógyártók eladásai csökkentek, mivel a csipek és más alkatrészek hiánya miatt csökkenteniük kellett a termelést. A nagy vesztes a Tesla volt, az amerikai villanymárka regisztrációi 89 százalékkal zuhantak, a Volkswagen márka eladásai 14 százalékkal, a BMW 13 százalékkal, az Audi pedig 12 százalékkal esett vissza. Éves szinten a német piacon 9,3 százalékkal 1,01 millióra csökkentek az eladások.
A teljesen elektromos autók eladásai 8,9 százalékkal nőttek, 14,1 százalékos piaci részesedést értek el, míg a plug-in hibridek regisztrációi 15 százalékkal csökkentek, 11,2 százalékos részesedést értek el.
Top 10 márka Németországban 2022. I-V. hónap
1. Volkswagen 180 680 autó
2. Mercedes-Benz 92 081
3. BMW 83 930
4. Audi 83 609
5. Opel 57 298
6. Skoda 56 898
7. Ford 52 190
8. Seat 45 567
9. Hyundai 39 258
10. Fiat 31 193
(forrás: KBA)
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!