Toyota Motor Company

Remekül sikerült a Toyota első féléve 2019-ben

2019.08.09.

Sikeres volt a Toyota és Lexus számára 2019 első hat hónapja. Jól teljesített emellett a vállalatcsoport Európában nem forgalmazott két márkája közül a budget kategóriában jó ár-érték arányú autókat kínáló Daihatsu is, míg a busz/teherautó piacon versenyző Hino némileg csökkenő értékesítést könyvelhetett el. A Toyota csoport négy márkája így együtt 5.311.806 új gépjárművet értékesített világszerte, ami 2%-os bővülést jelent.

Az idei év első félévében a Toyota csoport szemben a globális trendekkel világszerte növelni tudta értékesítéseit, így a vállalat négy márkájából (Toyota, Lexus, Daihatsu, Hino) január és június között összesen 5.311.806 új autó talált gazdára – 2%-al több mint a tavalyi év azonos időszakában. A Toyota csoport ezzel harmadik egymást követő évben könyvelhet el növekedést az előző év azonos időszakához képest.

Márkánként vizsgálva a világ vezető autógyártójának és mobilitási szolgáltatójának teljesítményét, 2019 első félévében a Toyota 4.427.127 új autó értékesítésével 1,7%-os növekedést, a Lexus 360.045 új autó értékesítésével 10%-os növekedést, a Daihatsu 433.862 új autó eladásával 0,7%-os bővülést, míg a Hino 90.772 új autó értékesítésével 6,6%-os csökkenést könyvelhetett el.

A csökkenő trendekkel szembemenő globális növekedés, és az egy félév alatt értékesített mintegy 5,3 millió új autó révén a Toyota csoportnak minden esélye meg van arra, hogy 2019-ben ismét ő legyen a világ legnagyobb autógyártója, az pedig kétségen felül áll, hogy márkaszinten egyetlen más márka sem tudja majd megközelíteni a Toyota eladásait.

Ebben kétségkívül meghatározó szerepet játszik, hogy a Toyota három legfontosabb modellje, a Corolla (a világ legnépszerűbb személyautója), a RAV4 (a világ legnépszerűbb SUV-ja) és a Camry (a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás autója) is vadonatúj generációval jelentkezett, míg a Lexus bemutatta legnépszerűbb szedánja, az ES legújabb generációját és a vadonatúj UX crossovert.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....