Automata vészfék rendszer
2024 áprilisában tette közzé az Egyesült Államok közlekedési hatósága, hogy 2029-től kezdve minden autónak képesnek kell lennie megállni és elkerülni az ütközést 100 km/h-ig, illetve képesnek kell lenniük felismerni a gyalogosokat napfényben és sötétben egyaránt. 144 km/h-ig automatikusan, manuális beavatkozás nélkül fékezniük kell autóval való ütközés veszélyének észlelésekor, míg ez a szám 70 km/h gyalogosok esetében. Ez ellen emelte fel most a hangját az Alliance for Automotive Innovation csoport, ami a legtöbb nagy autógyártót magában foglalja, az elnök John Bozzella nyilatkozata szerint ugyanis ennek betartása „tulajdonképpen lehetetlen a jelenleg elérhető technológiai színvonallal.”
Bozzella szerint ez egy szörnyű következményekkel járó lépés lenne, ami folyamatosan és teljesen feleslegesen frusztrálná a sofőröket, drágábbá tenné az autókat, és nem is növelné szignifikánsan a közlekedés biztonságát. 2022-től az Európai Unióban és Japában is kötelezően az alapfelszereltség részét képezik az automata vészfék rendszerek, aminek csak részben köszönhető az új autók árának ugrásszerű felfelé ívelése. Az Egyesült Államok piacát jelenleg a forszírozott villanyosítás és az egyre szigorodó biztonsági rendszerek is kevésbé szorongatják, és ezen az új Trump kormány sem kíván szigorítani, pedig az NHTSA szerint évi 362 életet menthetne és 24 000 sérülést előzhetne meg a rendszer kötelezővé tétele.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!