WRC
A Hyundai a gyártók kétszeres bajnokaként (2019 és 2020), a három csapat közül utolsóként erősítette meg elkötelezettségét a WRC mellett azzal, hogy elfogadta és átvette a sportág új Rally1 hibrid szabályozását, amely a 2022-es Monte Carlo-ralin lépett életbe. A késve indult fejlesztés meglátszott a csapat teljesítményén, mivel a négy i20 N Rally1 versenyautójukból csak egy ért célba, az is a hatodik helyen. Most azonban van idő javítani az autón, mivel április végéig csak két versenyt rendeznek meg (Svédország és Horvátország).
A kezdeti kudarc azonban nem változtat a négy pilótapáros célján, amely az, 2022-ben végre megszerezzék az egyéni vb- címet maguk és a csapat számára. Erre elsősorban a Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe és az Ott Tänak/Martin Järveoja párosoknak van esélye, mivel Oliver Solberg/Elliott Edmondson és a Dani Sordo/Cándido Carrera párosok egy autón osztoznak, vagyis felváltva fognak indulni a 13 fordulós szezon versenyein.
A már négyszer másodikként végzett Neuville-nek nagyon kijárna egy vb-cím, és az is, hogy tovább gyarapítsa futamgyőzelmei számát (a belga eddig 15 WRC-győzelemmel büszkélkedhet, mindet Hyundai-jal szerezte). Tavaly érkezett új navigátorával, Wydaeghével gyorsan összeszoktak, ami két győzelmet és összesen hét dobogós helyezést ért számukra, de több győzelem csak műszaki hiba miatt hiúsult meg.
A Tänak/Järveoja észt páros a Hyundai csapattal még csak a harmadik szezonját kezdi. Az első két évben, 2020-ban és 2021-ben két győzelmet és nyolc dobogós helyezést szereztek, ami a 2019-es világbajnokoktól egyértelműen kevés. Remélhetőleg idén jobban indul a szezonjuk, mint két éve az első Hyundai-os versenyükön, amikor 180 km/h-val estek be egy szakadékba a Montén. Idén kisebb sebességgel hibáztak, de ez is elég volt, hogy megsérüljön a hűtő, és túlmelegedjen a motor, ami kieséshez vezetett.
A vadonatúj, 136 lóerős plug-in hibrid rendszert (3,9 kWh-s akkuval) tartalmazó, közel 520 lóerős csúcsteljesítményű Rally1-es i20 N versenyautó szinte csak az 1,6 literes turbómotort vette át a tavalyi i20 Coupé WRC-ből, egyébként teljesen más a felépítése (kevesebb köze van az utcai változathoz, mivel csővázas), nincs benne aktív központi differenciálmű, kisebbek a szárnyai és a rugóútjai, valamint biztonságosabb az utascellája is.
A kilencedik WRC szezonjára készülő Hyundai Motorsport csapat fáradhatatlanul dolgozott új i20 N Rally1 fejlesztésén, intenzív teszt- és fejlesztési programot hajtva végre 2021 májusától kezdve. Nem ment minden simán, decemberben például Neuville hatalmas balesetet szenvedett Franciaországban az egyik prototípussal, amikor egy 30 méter mély szakadékba esett. Szerencsére ő és navigátora, Martijn Wydaeghe sértetlenül szálltak ki az autóból, a technika azonban totálkáros lett. Szintén nem segítette a csapat zökkenőmentes felkészülését, hogy a karizmatikus csapatfőnök, az olasz Andrea Adamo 2021 végén távozott az alakulattól. A szezonnyitó nem is sikerült, de Svédországban minden bizonnyal javítani fognak.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!