közlekedésbiztonság

Reflektorfényben a kerékpározás

2019.07.20.

Franciaországban júniusban a kerékpározás került a közlekedésbiztonsági tevékenységek középpontjába. Mutatjuk, hogyan.

 

A kerékpározás mindig is a közúti közlekedésbiztonsági intézkedések középpontjában állt, melyet a Prévention Routière és az Attitude Prévention nevű szervezet már egészen fiatal kortól támogat. 2018-ban ennek hála már 400 000 általános iskolás gyermek tanulta meg időben a biztonságos bringázás alapjait.

Emellett ez a két szervezet minden év júniusában megszervezi a „kerékpáros kihívások” döntőit Franciaországban. Idén 3000 résztvevője volt ennek a rendezvénynek. A tanév során az önkéntesek és a szervezet partnerei elméleti és gyakorlati foglalkozásokat tartanak az iskolákban, és azon kívül is. A szervezők célja a diákok önálló és biztonságos közlekedésre nevelése. A versenyben a foglalkozások legjobbjai kerülnek a döntőbe.

Az elméleti tesztek témái a következők: biztonságos közlekedés gyalogosan, kerékpárral, autó utasaként vagy autóval. A gyakorlati tesztek a manőverezést és a közlekedési szabályok ismeretét mérik fel a kerékpáros oktató pályákon.

A döntős diákok szülei vagy kísérői is részt vehetnek egy közúti közlekedésbiztonsági kvízben, illetve egy „10 hiba a kerékpáron” elnevezésű workshopon.

A biztonságos bringázás kellékei, ahogy a franciák oktatják (kép: Prévention Routiére)

A Prévention Routière és az Attitude Prévention szervezetek ezzel részt vesznek a „Tudok kerékpározni” nemzeti programban. A fent említett két szervezet együttműködik a kormánnyal, a „Tudok közlekedni” programot április 17-én indították el. A szervezetek a tudásukat, a pedagógusok pedig külön pedagógia segítséget nyújtanak a gyermekeknek a kerékpározás elsajátításához.

Számadatoka kerékpáros balesetekről Franciaországban

2017-ben 259 fő 12 év alatti gyermek volt kerékpáros közúti baleset áldozata. Az esetek többségében önállóan kerékpároztak lakott területen belül. Mindezen felül 118 kisiskolás (6-10 év közötti) sérült meg kerékpáros balesetben, és további 370 felső tagozatos (11-15 év közötti). Ha a gyermekek szabadidejükben sokat kerékpároznak, akkor az a középiskola alatt közlekedési eszközükké válik. Sajnos ebben a korban történik a legtöbb kerékpáros baleset.

(nyitókép: Emotional Tours)

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.09.26
A Mazda bemutatta a 2024-es 3-as és CX-30 modellek Nagisa Special Edition változatát, amely egyedi....
2023.09.26
Százhúsz autóbusz, köztük számos oldtimer és ritkaságnak számító jármű érkezik az V. Ferihegyi....
2023.09.26
A Volvo Cars a New York-i Klímahéten pontos dátumot közölt arról, meddig gyárt még gázolajjal....
2023.09.26
Az intralogisztika folyamatos és egyre gyorsuló változáson megy keresztül. A raktári folyamataikat....
2023.09.26
A megengedett legnagyobb sebesség több, mint duplájával közlekedett az az autós, akiről a 61-es....
2023.09.26
Felborult egy kisteherautó az M7-es autópálya 18-as kilométerénél, Érden, a Balaton felé vezető....
2023.09.26
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform friss jelentése alapján. ..
2023.09.26
Az autonóm járművek hada hamarosan már a szomszédban cirkál.   ..
2023.09.25
Nem telik el úgy hónap, hogy ne osztaná meg velem egy-egy közeli, vagy távoli ismerős, hogy milyen....
2023.09.25
Csattanós bűnügyben fordult a lakossághoz a bécsi rendőrség. Szeptember elején rajtaütöttek egy 33....