közlekedésbiztonság

Reflektorfényben a kerékpározás

2019.07.20.

Franciaországban júniusban a kerékpározás került a közlekedésbiztonsági tevékenységek középpontjába. Mutatjuk, hogyan.

 

A kerékpározás mindig is a közúti közlekedésbiztonsági intézkedések középpontjában állt, melyet a Prévention Routière és az Attitude Prévention nevű szervezet már egészen fiatal kortól támogat. 2018-ban ennek hála már 400 000 általános iskolás gyermek tanulta meg időben a biztonságos bringázás alapjait.

Emellett ez a két szervezet minden év júniusában megszervezi a „kerékpáros kihívások” döntőit Franciaországban. Idén 3000 résztvevője volt ennek a rendezvénynek. A tanév során az önkéntesek és a szervezet partnerei elméleti és gyakorlati foglalkozásokat tartanak az iskolákban, és azon kívül is. A szervezők célja a diákok önálló és biztonságos közlekedésre nevelése. A versenyben a foglalkozások legjobbjai kerülnek a döntőbe.

Az elméleti tesztek témái a következők: biztonságos közlekedés gyalogosan, kerékpárral, autó utasaként vagy autóval. A gyakorlati tesztek a manőverezést és a közlekedési szabályok ismeretét mérik fel a kerékpáros oktató pályákon.

A döntős diákok szülei vagy kísérői is részt vehetnek egy közúti közlekedésbiztonsági kvízben, illetve egy „10 hiba a kerékpáron” elnevezésű workshopon.

A biztonságos bringázás kellékei, ahogy a franciák oktatják (kép: Prévention Routiére)

A Prévention Routière és az Attitude Prévention szervezetek ezzel részt vesznek a „Tudok kerékpározni” nemzeti programban. A fent említett két szervezet együttműködik a kormánnyal, a „Tudok közlekedni” programot április 17-én indították el. A szervezetek a tudásukat, a pedagógusok pedig külön pedagógia segítséget nyújtanak a gyermekeknek a kerékpározás elsajátításához.

Számadatoka kerékpáros balesetekről Franciaországban

2017-ben 259 fő 12 év alatti gyermek volt kerékpáros közúti baleset áldozata. Az esetek többségében önállóan kerékpároztak lakott területen belül. Mindezen felül 118 kisiskolás (6-10 év közötti) sérült meg kerékpáros balesetben, és további 370 felső tagozatos (11-15 év közötti). Ha a gyermekek szabadidejükben sokat kerékpároznak, akkor az a középiskola alatt közlekedési eszközükké válik. Sajnos ebben a korban történik a legtöbb kerékpáros baleset.

(nyitókép: Emotional Tours)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..
2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....