Kia EV6
Az új Kia EV6 már rendelhető, 21,3 millió forintos kezdőára pedig csak 140 ezer forinttal több, mint a kifutó modellé. Új megjelenését a Kia EV9 ihlette, valamint a belső térben is több változás történt. Az autó hatótávolsága 581 kilométerre tehető, ami az előző verzió 528 kilométeréhez képest jelentős előrelépés.
Az extra hatótáv a nagyobb, 84 kWh-s akkumulátornak köszönhető, amely immár minden új EV6-ban helyet kapott. A maximális töltési sebesség 239 kW-ról 258 kW-ra nőtt, ami lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy 15 perc alatt 321 kilométernyi hatótávolságot tudjanak az autójukba tölteni - megfelelő teljesítményű töltőállomás esetén.
A korábbiakhoz hasonlóan az EV6 'Air', 'GT-Line' és 'GT-Line S' kivitelben is elérhető a vásárlók számára. Az alapfelszereltség részét képezi a két 12,3 hüvelykes kijelző, a vezeték nélküli Apple CarPlay és az Android Auto, az egypedálos vezetési opció, a fűthető első ülések és a kormánykerék, az intelligens sebességtartó automatika és a 19 hüvelykes könnyűfém felnik is.
A prémiumabb 'GT-Line' felszereltségi szint - ami 22,7 millió forintról indul - sportosabb megjelenést biztosít, ami az első és hátsó lökhárítókon is látszik, valamint extra karosszériaszínek közül is van lehetőségünk választani. A belső térben háromküllős kormánykereket, fekete műbőr kárpitozású első üléseket, könnyűfém pedálokat és vezeték nélküli töltőt kapunk.
Végül, de nem utolsó sorban a csúcskategóriás 'GT-Line S' - 25 millió forintos kezdőárral - egy 14 hangszórós Meridian hangrendszert, testreszabható head-up kijelzőt, és ujjlenyomat-felismerőt is kapott. Billenő/tolótető, motoros vezérlésű csomagtérajtó, szintetikus velúr kárpitozás, szellőztethető első ülések és fűthető hátső ülések, valamint 20 colos felnik és további vezetést segítő funkciók is helyet kaptak még az autóban.
Az alap EV6-os hátsőkerék-hajtású, egyetlen villanymotor hajtja, amely 225 lóerős teljesítményre és 350 Nm nyomaték leadására képes. A 'GT-Line' és a 'GT-Line S' felszereltségi szintek mellé egy kétmotoros, összkerék-meghajtású hajtáslánc is hozzáadható, nagyjából 1,6 millió forintos felár ellenében. Ezek a változatok 320 lóerőt és 605 Nm forgatónyomatékot adnak le, így a nulláról 100 km/órára való gyorsulás ideje 7,7 másodpercről, 5,3 másodpercre csökken, viszont ezzel a maximális hatótávolság is csökkenni fog.
A 'GT-Line S' az egyetlen olyan felszereltségi szint, aminél a vásárlók rendelkezésére áll az energiatakarékos hőszivattyú hozzáadásának lehetősége - további 440 ezer forintért. Ez az extra az utastér felmelegítésére szolgál a hidegebb hónapokban, miközben megőrzi a maximális hatótáv nagy részét.
Az 577 lóerős EV6 GT szintén kap majd egy kisebb frissítést 2025 elején. Külső és belső dizájnját tekintve az alap EV6-ra fog hajazni, a teljesítményét illetően pedig nagy fejlesztésen megy majd keresztül, hogy fel tudja venni a versenyt testvérautójával is, a 641 lóerős Hyundai Ioniq 5 N-nel.