járműértékesítés
Szerző: Heimer György
A gyártás megkezdésekor Angela Merkel kancellár is ott volt. Fotó: VW
A korlátozott elővásárlások után most az érdeklődő vevők kétfajta akkuteljesítménnyel, hétféle előre konfigurált felszereltségi színt (Pro Performance, Life, Style, Business, Family, Tech, Max) közül választhatnak. A Pro Performance alapmodell ára 35574,95 euró, akkukapacitása 58 kWh, a wltp menetciklus szerinti hatótávja 420 km, a jármű hátsókerék-hajtású, nyomatéka 310 Nm, álló helyzetből a 60 km/óra sebességet 3,4 másodperc alatt éri el. A leggazdagabban felszerelt változat, a Max 43680,32 euróba kerül, s ahhoz – mint a többi felszereltségű ID.3-hoz – nagyobb, a 77 kWh kapacitású akkucsomag is választható. Ez a Tour névre hallgató konfiguráció 550 kilométeres hatótávot ígér. Mindegyik opció tartalmazza a navigációs és az ACC sebességtartó rendszert, valamint a „Comfort” telefonszolgáltatást, hozzá fedélzeti indukciós mobiltöltővel. Mindemellett az ID.3-hoz további kedvezmények is járnak. Túl azon, hogy Németországban mindegyik változat 9480 euró állami ártámogatást élvez, a tulajdonos akár három éven át kedvezményes áron veheti igénybe a WeCharge névre hallgató töltési platform kedvezményeit, többi között a páneurópai Ionity villámtöltő-hálózat állomásain.
Magyarországon az ID.3 forgalmazása várhatóan szeptemberben kezdődik – nyilatkozta érdeklődésünkre Dalnoki Balázs, a Porsche Hungária VW modellekért felelős márkaigazgatója. Vagyis ettől az időponttól kezdve fogadnak el rendeléseket. A szállítási határidők még nem ismertek, azok döntően függenek a kereslet alakulásától, beleértve ebbe a koronavírussal járó mizériákat is (a most feladott rendeléseket októberre vállalja a gyártó). Általában is elmondható, hogy az értékesítésben lépcsőzetes módszert követ a VW, így néhány hónappal később Pure néven lesz majd egy újabb, 330 kilométeres hatótávú „mezítlábas” modell is, 30 ezer eurós induló áron. A VW hatalmas hírveréssel, az „elektromobilitás demokratizálásaként” reklámozza az ID.3 programot. Mint hangsúlyozzák, csoportszinten 2024-ig összesen 33 milliárd eurót fordítanak az e-modellekre, s csak a VW márka 2025-ben 1,5 millió villanyos előállítását tervezi. Mindezek ellenére az ID.3 bevezetését gondok, visszaesések is kísérték: annak ellenére, hogy az ultramodern zwickaui gyáregységben már beindult a sorozatgyártás, a kész járművek szoftverproblémák miatt javításra, jó ideig kényszerparkolókba kerültek.