Hongqi

Putyin Aurusa konkurenciát kapott Kínából

2020.11.04.

A "Vörös zászló", azaz a Hongqi Peking büszkesége. A kínai autógyártó óriás, a FAW (First Automobile Works) több versenytársat is állított a Putyin-féle Aurus-szal szemben. Egyszerre hármat. A Rolls-Royce ex-dizájnere által tervezett luxus-szedánt, egy elektromos szuper SUV-ot, valamint a Kínai Népköztársaság történetének legnagyobb erejű és legdrágább autóját. A „Vörös Zászló” triója most vörös posztóként lebeg az orosz állami autótervezői stáb szeme előtt.

A kínai Hongqi márkanevet, amely "Vörös Zászlót" jelent, joggal nevezik az orosz Aurus kínai versenytársának. A két brand között valóban sok a közös vonás.

Először is, mindkettőt azért találták ki, hogy a politikai elitnek szánt autók kizárólagos gyártói és beszállítói legyenek. Később azonban Moszkvában és Pekingben is módosítottak az eredeti elképzeléseken. Bejelentették, hogy „polgári” felhasználásra, piaci értékesítésre is készítenek majd gépkocsikat.

A másik hasonlóság, hogy mind az oroszok, mind pedig a kínaiak továbbra is a szedánokra és a crossoverekre koncentrálnak.

Harmadszor, hogy mind a Hongqi, mind pedig az Aurus kizárólag fényűző és nagyon drága autók védjegyei.

Hongqi H9+

Néhány hónappal ezelőtt kezdte el gyártani a Hongqi a H9-es modellt, amelyet a legdrágább presztízsautóként harangoztak be. Az érdeklődés iránta azért is óriási, mert kiderült, hogy a modellt nemcsak a Kínai Kommunista Párt vezetői, hanem a magánvásárlók számára is elérhetővé teszik. A Pekingi Autószalonon debütált a szedán legfényűzőbb változata, meghosszabbított karosszériával és "+" homlokdizájnnal.  A H9+ nagyrészt azonos a H9-sel. A legnagyobb eltérés a 40 centis toldás az autó közepén. Az orosz Aurus Senat kínai konkurenciájaként emlegetett Hongqi H9+ hossza így 5340 mm, a tengelytáv pedig 3260 mm.

Az autó külső megjelenése Giles Taylornak, a Rolls-Royce egykori tervezőjének keze nyomát viseli magán. A zseniális dizájner két évvel ezelőtt szerződött le a kínai-német FAW-Volkswagen közös vállalathoz.

A Hongqi H9 + megkülönböztető jellemzője a kétszínű - vörös és fehér – fényezés,  a rengeteg króm felület,  az autótestbe rejtett ajtókilincsek, és a hatalmas frontrács. Az utasteret öblös fotelek töltik be, kényelmi beállításukhoz az elektronikus irányítás teljes skálája rendelkezésre áll. Luxustartozék a két hatalmas multimédiás monitor az első ülések háttámláján, amit kiegészít egy lapos, érintőképernyős klímaberendezés, és egy speciális állvány a pezsgőskészlet számára.  

Az autót háromliteres, 283 LE-s, V6-os turbómotor hajtja, 400 Nm nyomatékkal. A motorhoz egy hétfokozatú, két tengelykapcsolóval ellátott, robotizált sebességváltó kapcsolódik, ami rendkívül szokatlan ilyen nagyméretű és súlyú gépjárműveknél. Kínában az autó körülbelül 600 ezer jüanba (kb. 30 millió forintba) kerül. Ez csaknem háromszor kevesebb, mint az alap Aurus Senat ára.

Hongqi E-HS9

A Hongqi másik újdonsága az E-HS9 luxus SUV, amely a Rolls-Royce-szal és a leendő Aurus Komendanttal kelhet versenyre a vevőkért. A benzinmotoros brit és orosz versenytársaktól eltérően a kínaiak „zöld” ötlettel álltak elő.  Az alapmodell 218 lóerős villanymotort kapott mindkét tengelyére, míg a felső kategóriás változatban a hátsó motor teljesítményét 333 lóerőre növelték. Ez a modell kevesebb, mint 4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. az akkumulátor minden esetben 92,4 kWh kapacitású, a kocsi így egy töltéssel több, mint 500 kilométert képes megtenni.

Háromféle utastér-konfiguráció közül lehet választani. Az első a klasszikus, három üléssoros, 7 személyes elrendezés. A másik a három üléssoros, de kétszemélyes középső paddal rendelkező 6 személyes belső. Végül a 4 személyes luxusbelső, amelynél a második sorban a csomagtérbe is benyúló hatalmas és kényelmes fotelek helyezkednek el.

A megjelenés a márka legújabb arculatához igazodik, hatalmas méretű a hűtőrács, a fényszórók osztottak, a vörös márkajelzés pedig az egész orron végigszalad egészen a szélvédő pereméig.

Az 5 és negyed méter hosszú, akkumulátoros-elektromos hajtással szerelt luxus szabadidő-autó  belsejében három nagyméretű monitort helyeztek el: egy virtuális műszerfalat, az információs és szórakoztató egység érintős kijelzőjét, valamint a klímaberendezés és más elektronikus rendszerek irányító képernyőjét. A belső burkolat anyaga minőségi bőr, nemes fa és csiszolt alumínium. A sebességváltó kapcsológombját gyémántok díszítik. Minden ülés elektronikusan beállítható fűtéssel, hűtéssel, szellőzéssel és masszázsfunkcióval rendelkezik. A Hongqi E-HS9 legújabb verziójáért legalább 750 ezer jüant kell fizetni, ami kb. 40 millió forintnak felel meg.

Hongqi S9

Az orosz Aurus egyelőre nem tervezi szuperautók fejlesztését, de Hongqi már erre a piacra is belépett.  Az S9 plug-in hibrid hipercar kis szériás gyártásának zöld utat adott a FAW konszern. Ez lesz a Kínában valaha gyártott legerősebb, leggyorsabb és legdrágább haszongépjármű. Az S9 négyliteres, V8-as erőforrását több elektromos motor támogatja. Szinte hihetetlen, de a meghajtó egységek összesen 1400 lóerő leadására képesek.

A kompozit anyagokból készült, könnyű testű Hongqi S9 álló helyzetből 1,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km h-ra. Vagyis gyorsabban, mint a híres Bugatti Chiron. A szupehibrid olyan erőt képes kifejteni, hogy maximális sebességét kénytelenek voltak kb. 400 km/h sebességre korlátozni. Kínában a Hongqi S9 - amelyből összesen 70 példány készül majd - legalább 10 millió jüanba, kb. 470 millió forintba kerül.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonfürednél, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....