Német túraautó bajnokság

Puszta, paprika, lóerők – és gyermekáldás

2017.06.28.

Nehezen tud Magyarország megszabadulni a fél évszázada ráakasztott kliséktől. A DTM hivatalos honlapja a Német Túrautó Bajnokság budapesti futamát azzal harangozta be: Puszta, paprika, lóerők.

Pusztát és paprikát nem láttunk a Hungaroringen, lóerőből viszont volt szép számmal. Egész pontosan kilencezer. Tizennyolc autó, egységesen maximum ötszáz lóerővel.

A tavalyival ellentétében csapatonként nem nyolc, hanem hat autó hat versenyezője küzdött meg a győzelemért. Hat Audi, hat BMW és hat Mercedes indult a budapesti futamon, a túrautók Bajnokok Ligájában, ahogy a DTM előszerettel nevezi magát.

Huszonnégy helyett tizennyolc autó versenyzett az idén.

Nem tudom ki nyer, de a német győzelemben biztos vagyok – jegyezte meg egy kolléga poénkodva a Hungaroringen a szombati időmérő előtt. Azt pedig össznépileg állapítottuk meg, nincs még a világon egy olyan ország, mint Németország, amelynek gyártói képesek saját túrautó bajnokságot rendezni. Csupa hatalmas márka, két bajor és egy stuttgarti.

Boxatca: a sapkák jelzik a szurkolók hovatartozását. 

A magyar futamnak mindig különleges hangulatot ad az, hogy az Audinak és a Mercedesnek gyára is van Magyarországon. Győrből és Kecskemétről minden évben ezrek zarándokolnak el Mogyoródra, hogy szurkoljanak annak a csapatnak, amelynek tuljadonosa a megélhetésüket biztosítja. Bár átfedések lehetnek, győri Audiban dolgozó is lehet Mercedes vagy éppen BMW fan, mint ahogy az sem zárható ki, hogy a kecskéméti Mercedes dolgozók között is akad Audi vagy éppen BMW kedvelő. Tapasztalataink szerint azonban a „klubhűség” igazolódik nagyban, a győriek az Audinak, a kecskemétiek pedig a Mercedesnek szurkoltak.

 Paul Di Resta: győzelem és gyermekáldás.

Csalódottságra egyik tábor sem panaszkodhat, lévén hogy a szombati futamot a Mercedes pilótája, Paul Di Resta nyerte, vasárnap pedig René Rast haladt át elsőként a célvonalon.

A két győztes önmagában is különleges.

Paul Di Resta utolsó DTM győzelmét 2016-ban Hockenheimben aratta, előtte pár nappal született meg a fia. A budapesti verseny hetében felesége egy kislánnyal ajándékozta meg, s azon a hétvégén a skót versenyző ismét a dobogó tetejére állhatott. Nem tudjuk, hogy a Resta-család tervez-e újabb gyermekáldást, két esetből azonban biztosan levonható a következtetés, ha Resta-nak gyereke születik, utána mindig ő nyeri a DTM futamot.

René Rast így ünnepelte élete első DTM-győzelmét. 

René Rast biztosan nem fogja elfelejteni Budapestet és a Hunagoringet, élete első DTM futamát ugyanis Mogyoródon nyerte. A győzelem után Rast alig találta a szavakat.

Az érzéseimet nem tudom szavakkal kifejezni – mondta a győzelem után, - Egész karrierem során erre a pillantra vártam. A DTM-ben elsőként áthaladni a célon, a legszebb érzés, amit a motorsportban átélhetünk. Az elmúlt hetekben keményen dolgoztunk, hogy még jobbak legyünk.  A munka meghozta az eredményt. Az pedig, hogy összetettben is élen álluk, már csak hab a tortán – nyilatkozta a Németországban született pilóta, aki Ausztriában, Bregenzben él, s hobbija a fittnesz, a síelés, a hegyi kerékpározás és a zenehallgatás. Bár nem él házasságban, van egy fia az 1986-ban született Audi-pilótának.

Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria kommunikációs vezetője és Hanula Barna, a Bugatti Veyron 1001 lóerős motorjának fejlesztője a DTM boxutcájában.

Az idei szezonban a budapersti verseny volt az első külföldi állomás a DTM-ben. Magyarországon kívül három külföldi helyszíne is lesz a futamnak. Júliusban Moszkvában, augusztusban a hollandiai Zandvoort-ban, szeptemberben pedig az ausztriai Spielbergben áll rajthoz a DTM futam.

A szombati és a vasárnapi magyar versenyen a DTM hivatalos adatai szerint a szeles idő ellenére 39.500-an látogattak ki.

A DTM statisztikusai ezúttal is összeszedtek néhány érdekes adatot a magyar DTM futamról.

Sokan a rajtrácson élvezhették a verseny előtti pillanatokat.

Mindkét napon a leggyorsabb köridőt az Audi pilótája, Mattias Ekström futotta. Tavalyi rekordját - 1:36,538 – ugyan nem tudta megdönteni, idei eredménye - 1:36,725 – alapján is ő volt a leggyorsabb. Mindez 163,056 km/h átlagsebességet jelentett.

Bár a magyar futam az idei szezon harmadik versenye volt, eddig a Mercedes osztrák pilótája, Lucas Auer állt a legtöbbször élén. Budapest után kénytelen volt összetett elsőségéről lemondania, 61 kört és 271 kilométert autózott úgy, hogy ő állt az élén.

Egy kötelező kerékcsere nehezítette a versenyt.

A számokka persze még korai a bűvészkedés, az idei szezon utolsó versenyét október 13 és 15 között rendezik Hockenheimben, s akkor tudjuk meg véglegesen, ki nyeri a három nagy német márka presztízs csatáját.

A DTM logisztikája: az autókat és a verseny egyéb kellékeit kamionok szállítják a helyszínekre. 

Fotók: DTM és a szerző

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
Nincs új a nap alatt, megint bővült a kétmotorosok mezőnye, ami továbbra sem népes. ..
2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....
2025.02.07
Volt idő, amikor az alkoholos befolyásoltságot saccra állapították meg. Lássuk be, hogy a módszer....
2025.02.07
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric....
2025.02.07
A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship....
2025.02.07
Aki ötévesnél nem idősebb hibrid vásárlásában gondolkozik, nem kell, hogy márkák tucatjait....
2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....