Német túraautó bajnokság
Pusztát és paprikát nem láttunk a Hungaroringen, lóerőből viszont volt szép számmal. Egész pontosan kilencezer. Tizennyolc autó, egységesen maximum ötszáz lóerővel.
A tavalyival ellentétében csapatonként nem nyolc, hanem hat autó hat versenyezője küzdött meg a győzelemért. Hat Audi, hat BMW és hat Mercedes indult a budapesti futamon, a túrautók Bajnokok Ligájában, ahogy a DTM előszerettel nevezi magát.
Huszonnégy helyett tizennyolc autó versenyzett az idén.
Nem tudom ki nyer, de a német győzelemben biztos vagyok – jegyezte meg egy kolléga poénkodva a Hungaroringen a szombati időmérő előtt. Azt pedig össznépileg állapítottuk meg, nincs még a világon egy olyan ország, mint Németország, amelynek gyártói képesek saját túrautó bajnokságot rendezni. Csupa hatalmas márka, két bajor és egy stuttgarti.
Boxatca: a sapkák jelzik a szurkolók hovatartozását.
A magyar futamnak mindig különleges hangulatot ad az, hogy az Audinak és a Mercedesnek gyára is van Magyarországon. Győrből és Kecskemétről minden évben ezrek zarándokolnak el Mogyoródra, hogy szurkoljanak annak a csapatnak, amelynek tuljadonosa a megélhetésüket biztosítja. Bár átfedések lehetnek, győri Audiban dolgozó is lehet Mercedes vagy éppen BMW fan, mint ahogy az sem zárható ki, hogy a kecskéméti Mercedes dolgozók között is akad Audi vagy éppen BMW kedvelő. Tapasztalataink szerint azonban a „klubhűség” igazolódik nagyban, a győriek az Audinak, a kecskemétiek pedig a Mercedesnek szurkoltak.
Paul Di Resta: győzelem és gyermekáldás.
Csalódottságra egyik tábor sem panaszkodhat, lévén hogy a szombati futamot a Mercedes pilótája, Paul Di Resta nyerte, vasárnap pedig René Rast haladt át elsőként a célvonalon.
A két győztes önmagában is különleges.
Paul Di Resta utolsó DTM győzelmét 2016-ban Hockenheimben aratta, előtte pár nappal született meg a fia. A budapesti verseny hetében felesége egy kislánnyal ajándékozta meg, s azon a hétvégén a skót versenyző ismét a dobogó tetejére állhatott. Nem tudjuk, hogy a Resta-család tervez-e újabb gyermekáldást, két esetből azonban biztosan levonható a következtetés, ha Resta-nak gyereke születik, utána mindig ő nyeri a DTM futamot.
René Rast így ünnepelte élete első DTM-győzelmét.
René Rast biztosan nem fogja elfelejteni Budapestet és a Hunagoringet, élete első DTM futamát ugyanis Mogyoródon nyerte. A győzelem után Rast alig találta a szavakat.
Az érzéseimet nem tudom szavakkal kifejezni – mondta a győzelem után, - Egész karrierem során erre a pillantra vártam. A DTM-ben elsőként áthaladni a célon, a legszebb érzés, amit a motorsportban átélhetünk. Az elmúlt hetekben keményen dolgoztunk, hogy még jobbak legyünk. A munka meghozta az eredményt. Az pedig, hogy összetettben is élen álluk, már csak hab a tortán – nyilatkozta a Németországban született pilóta, aki Ausztriában, Bregenzben él, s hobbija a fittnesz, a síelés, a hegyi kerékpározás és a zenehallgatás. Bár nem él házasságban, van egy fia az 1986-ban született Audi-pilótának.
Czechmeister Mónika, az Audi Hungaria kommunikációs vezetője és Hanula Barna, a Bugatti Veyron 1001 lóerős motorjának fejlesztője a DTM boxutcájában.
Az idei szezonban a budapersti verseny volt az első külföldi állomás a DTM-ben. Magyarországon kívül három külföldi helyszíne is lesz a futamnak. Júliusban Moszkvában, augusztusban a hollandiai Zandvoort-ban, szeptemberben pedig az ausztriai Spielbergben áll rajthoz a DTM futam.
A szombati és a vasárnapi magyar versenyen a DTM hivatalos adatai szerint a szeles idő ellenére 39.500-an látogattak ki.
A DTM statisztikusai ezúttal is összeszedtek néhány érdekes adatot a magyar DTM futamról.
Sokan a rajtrácson élvezhették a verseny előtti pillanatokat.
Mindkét napon a leggyorsabb köridőt az Audi pilótája, Mattias Ekström futotta. Tavalyi rekordját - 1:36,538 – ugyan nem tudta megdönteni, idei eredménye - 1:36,725 – alapján is ő volt a leggyorsabb. Mindez 163,056 km/h átlagsebességet jelentett.
Bár a magyar futam az idei szezon harmadik versenye volt, eddig a Mercedes osztrák pilótája, Lucas Auer állt a legtöbbször élén. Budapest után kénytelen volt összetett elsőségéről lemondania, 61 kört és 271 kilométert autózott úgy, hogy ő állt az élén.
Egy kötelező kerékcsere nehezítette a versenyt.
A számokka persze még korai a bűvészkedés, az idei szezon utolsó versenyét október 13 és 15 között rendezik Hockenheimben, s akkor tudjuk meg véglegesen, ki nyeri a három nagy német márka presztízs csatáját.
A DTM logisztikája: az autókat és a verseny egyéb kellékeit kamionok szállítják a helyszínekre.
Fotók: DTM és a szerző