autóipar
A növekedés élén Kína és a hazai német piac áll, valamint a Panamera és a Macan modellsorozatok, melyek kétszámjegyű növekedést könyvelhettek el.
„A Porsche sikeres rajtot vett az új Panamerával – ezt a trendet kell folytatnunk az év hátralévő részében”, mondta Detlev von Platen, a Porsche AG sales és marketingért felelős vezetője. „Vonzó modellkínálatunk kivételes alapot teremt ehhez”. A Porsche nem kevesebb, mint három új modellt mutatott be a Genfi Autószalonon: az új Panamera Sport Turismót, a Panamera Turbo S E-Hybrid-et, valamint a megújult 911 GT3-at. Az új 911 GT3 piaci bevezetése májusban kezdődik, amelyet az S E-Hybrid júliusban, a Panamera Sport Turismo pedig októberben követ. „Mindhárom modell tipikus Porsche géneket hordoz magában, és bebiztosítja, hogy a pozitív évkezdet a későbbiekben is folytatódjon”, tette hozzá Detlev von Platen. A kínai piac számára egy további újdonság is bemutatkozik a jövő héten kezdődő Sanghaji Autószalonon.
2017 első negyedévében ismét Kína volt a legerősebb piac. Összesen 18.126 átadott járművével a kínai piac tíz százalékkal múlta felül a tavalyi eredményt. Európában a vállalat összesen 19.084 autó kulcsát adta át, ami 7 százalékos növekedést tesz ki. 19 százalékos gyarapodást követően 7.160 jármű került németországi ügyfelekhez. A 911 folyamatos népszerűsége mellett (amelyből közel 1600-at adtak át Németországban) a 2016-os év végén bemutatkozott új Panamera is jelentős részt vett ki a komoly növekedésből. A Porsche folytatta sikertörténetét az Amerikai Egyesült Államokban is, ahol 12.718 autót adott át (4 százalékos növekedés).
Az új Panamera eladási számai különösen jónak bizonyulnak, mivel a tavalyi értéket a kiszállított 3.630 példány révén tizenkét százalékkal múlták felül. A 718-as modellsorozat értékesítése négy százalékkal emelkedett, így a középmotoros típus a teljes eladásból 6.060 járművel veszi ki a részét. A Macan megerősítette pozícióját a legnépszerűbb Porsche modellként: az átadott 24.797 példány mintegy 15 százalékos növekedést tesz ki.