porscheforever

A Porsche tíz csodabogara

2016.07.17.

Hosszú történelme során a Porsche rengeteg speciális járművel rukkolt elő. Találunk közöttük a versenyzés kedvéért homologizáltatott vérbeli versenygépet, ritka prototípusokat, vagy különleges kísérletekre szánt furcsaságokat. Néhányan még úgy is a cég ügyfeleinek a garázsában kötöttek ki, hogy igazából nem is szánták őket eladásra. Most összegyűjtöttük a tíz legvadabbat!

1. Porsche 356 Carrera Speedster

A legendás 356-os Carrera és Speedster változatai a legbecsesebb kincsek közé tartoznak a gyűjtők szemében. A két változat keveréke, a könnyű karosszéria és az erős, négyhengeres boxermotor kombinációjával megáldott Carrera Speedster pedig már több, mint csupán a ritka kincsek egyike. A legvadabb álom beteljesülése, ha a birtokába jut valakinek, hiszen csak 151 darabot gyártottak belőle. A képen látható zöld színűből pedig mindösszesen 13 darab található a Föld kerekén, ám év elején a humorista Jerry Seinfeld eladásra kínálta az egyik garázsában pihenő példányt. Kétmillió dollárt kért érte!

2. Porsche 356 B Abarth Carrera GTL

Még maradva a 356-nál, nem mehetünk el szó nélkül a Carlo Abarth keze munkáját dicsérő változat mellett sem. Az Abarth nevet legtöbben a Fiat márkához kötik, ám az 1950-es és ’60-as években jóval több autógyárnak bedolgozott a kis manufaktúra. Köztük a Porsche is foglalkoztatta őket, hiszen túlságosan lekötötte a németek idejét a Formula 1-es készülődés. Ugyanakkor a Le Mans-i kihívásról sem szerettek volna lemondani, ezért a Porsche 356 alapjain megépült a könnyített karosszériás Abarth változat, amely 1960-ban kategóriagyőzelmet aratott a 24 órás versenyen! Máig az egyik legkülönlegesebb Porsche, amely valaha megépült.

3. Porsche 911 R

Idén feltámasztották a 911 R sportautót, ám legelső színre lépésének 1967-ben lehetett szemtanúja a világ autórajongó közössége. A sportautó egyik különlegességét az üvegszálas elemekből is építkező karosszéria adta. A 911 R versenyautónak készült, ám az FIA homologizációs szabályainak nem felelt meg, így 500 helyett csak 23 darab készült belőle, amelyek ötven lóerővel erősebbek és majdnem 160 kilogrammal könnyebbek voltak, mint a 911S modell. Végül a rali világában kamatoztatta egyedi képességeit, ugyanis ott a kevésbé szigorú homologizációs szabályoknak hála versenybe szállhatott.

4. Porsche 914/8

Sorozatgyártásban először a 928-ban láthattunk nyolchengeres motort, ám a mérnökök korábban más utcai autóba is „beletuszkoltak” egy nyolchengeres boxermotort. Méghozzá a 914-be! A háromliteres motor egyenesen a 908 versenyautóból érkezett. A 914/8-ból csak két darab készült, amelyeket Ferdinand Piech és Ferry Porsche használt

5. Porsche 911 S/T

1970-ben az FIA szabálymódosítását követően készült 33 darab a 911 S/T modellből. Ebben az esetben is a homologizáció bizonyult a mozgatórugónak az autó megalkotásához. Tömegéből radikálisan lefaragtak. Vékonyabb acélból készült a tető és az ajtók borítása. Megszabadultak olyan apróságoktól is mint a hamutartó, a napellenzők és a kesztyűtartó fedele. Ahol csak lehetett könnyebb anyagokat használtak. Műanyagból készültek a lökhárítók elöl, illetve hátul egyaránt és plexire cserélték a hátsó ablakokat. Továbbá a fékrendszert is a 2,5 literes boxermotor 270 lóerejéhez igazították. Igazi versenyautó tehát a 911 S/T, amelynek egyik példányát nem is olyan rég a gyári mérnökök újították fel. Hamarosan mi is bővebben foglalkozunk a különleges járművel.

6. Porsche 924 Carrera GT

Első pillantásra könnyen összetéveszthető a 944-el, pedig ez az utcai változata a Le Mans-ban 1980-as évek elején induló turbófeltöltéses 924-nek. Összesen 426 darab készült belőle, természetesen homologizációs célból. Érdekes módon, több egykori tulajdonosa szerint vadabb, mint a 2000-es évek Carrera GT sportautója.

7. Porsche 935 Street

Ha valaki élőben látja ezt az autót, elmondhatja magáról, hogy rendkívül szerencsés. A 935-ös versenyautóból ugyanis csak egyetlen egy példány készült utcai használatra! Az 1980-as évek elején, a Techniques d’Avant Garde (TAG) vállalat akkori tulajdonosa, Mansour Ojjeh kérésére épült. A szaúdi üzletember közreműködésével született egyébként a McLaren F1-es Porsche motorja is. A 935-ben azonban 3,3 literes turbófeltöltéses, hathengeres boxermotor dolgozik, amely 375 lóerőt szabadít az utakra, persze csak ha valaki elég bátor, hogy kimerészkedjen a ritkasággal. Ha megteszi kényelemben nem lesz hiánya, ugyanis az utastér csupa luxus, ezen a téren nem a versenyautó puritán belseje adott irányt a tervezőknek.

8. Porsche 964 Turbo S Flachbau

A Flachbau vagyis magyarul a laposorrú az 1980-as évek egyik ikonja, amely az 1990-es évek elejének 911-es típusában is tovább élt. A 964 laposorrú változatát a széria megkoronázásaként készítették, nyugdíjazásának évében. A 385 lóerős motorral gyártott modellből csupán 93 született, így találkozni vele az utcán, szintén óriási szerencsét jelent.

9. Porsche 993 Carrera RS

A fogyókúrán átesett Porsche 993 Carrera RS-ből csupán ezer darabot gyártottak. Mindegyikben 3,3 literes hathengeres boxermotor termelte a 300 lóerőt. Sok rajongó szerint az egyik legjobb szívómotoros, léghűtéses 911 modellként vonult be a történelembe. Ezért aztán ha feltűnik egy árverésen, gyorsan új gazdára talál, már amennyiben az illető nem sajnál mélyen a zsebébe nyúlni érte.

10. Porsche 911 GT Strassenversion

Nevében ugyan 911, ám valójában ez egy az FIA egykori GT1 szabályrendszere alapján épült vérbeli versenyautó. Ahogy azt már megszoktuk, ennek hátterében is a Nemzetközi Automobil Szövetség azon paragrafusai állnak, amelynek alapján a versenyautóknak utcai testvérekkel is rendelkezniük kell. Szóval a 911 GT1 homologizációjához mindenképp gyártani kellett utcai változatot is. Nos, a Porsche ezt megtette, 25 darab elkészült az extrém járműből, ám az esély, hogy találkozzunk vele igazán elenyésző. Aki viszont kilátogatott az 1990-es évek végén az FIA GT bajnokság futamaira – például a Hungaroringre –, máig nem feledi a Porsche 911 GT1-esek látványát!

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Május 10-én, a Mentők napján megemlékezést és ünnepet tart az Országos Mentőszolgálat. ..
2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....
2024.05.02
Az észak-amerikai tevékenységének bővítése során a Volkswagen-csoport fokozza együttműködési....
2024.05.02
A Székesfehérvári Járási Ügyészség vádat emelt azzal a férfival szemben, aki közel 10 km-en át....
2024.05.02
A Tesla megkezdi a Cyber Odyssey körutat Európában, melynek keretében sok országban, így nálunk is....
2024.05.02
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfival szemben, aki a korábbi közlekedési....
2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....