energiahatékonyság
2005-ben alakultak, azóta sikertörténetet írnak
Ők a győri csillagok – így aposztrofálta a csapatot és eddigi teljesítményüket dr. Lakatos István tanszékvezető, rámutatva az asztalon levő serlegekre, amelyeket nemzetközi versenyeken szereztek. Korábban még napelemes autókat építettek, a szabályok változásával azonban a napelemek az akkumulátoros változat felé terelték a fiúkat.
A SZEnergy évek óta a mezőny élvonalában végez elektromos kisautójukkal, amit az évek soránfolyamatosan tökéletesítettek. Egy idő után azonban elérték a lehetséges fejlesztések határát. Ekkor fogalmazódott meg az új autó gondolata a csapatban, amivel még nagyobb energiahatékonyságot tudnának elérni – tudtuk meg a bemutatón.
Leleplezték az idei új autót.
Pusztai Zoltán csapatvezető és a győri csapat az elmúlt másfél évet az új autó tervezésének és építésének szentelte. Mind külsőben, mind belsőben jövőbe mutató megoldásokat alkalmaztak. A karosszériát úgy tervezték, hogy az a lehető legkisebb légellenállású legyen.
Csepp alakú forma
Erre a legoptimálisabb megoldás a hosszúkás, áramvonalas, csepp alakú forma, amit önhordó, szénszálas borítással alakítottak ki. Ezzel a megoldással 15 kilogramm súlyt tudtak megspórolni, és az egész autó így nem több mint 90 kilogramm. A légellenállás csökkentéséhez a kerekeket is beburkolták, ami különleges megoldásnak számít a mezőnyben, és a visszapillantó tükrök is az autó belsejében kaptak helyet. Az ergonomikus kialakítású utastérben akár 185 cm magas pilóta is elférhet.
Egy üléses autó, speciális műszerfallal.
A jármű különlegessége még az új kormánymű, ami adatok gyűjtését is lehetővé teszi a verseny alatt. A diákok akár azt is figyelemmel kísérhetik, hogy milyen kormányszögeket használ a pilóta a verseny közben. Az autón számos fémes alkatrészt lézer szinterezéssel, a kormánymű egyes elemeit pedig speciális 3D nyomtatással készítették el a diákok.
„Az utolsó napokat teszteléssel és a beállítások optimalizálásával töltjük, és már alig várjuk, hogy a versenyen, élesben is kipróbáljuk az új autót. Reményeink szerint az új konstrukcióval képesek leszünk megdönteni a saját rekordunkat” – mondta Pusztai Zoltán.
Az utcára is kimerészkedett. A Mobilis előtt érdeklődők gyűrűjében.
A Shell Eco-marathon célja, hogy kihívás elé állítsa a mérnöktudomány iránt érdeklődő fiatalokat, akiknek olyan energiahatékony járművet kell tervezniük és építeniük, amely 1 kWh energiából vagy 1 liter üzemanyagból a legtávolabb tud jutni. Idén teljesen új helyszínen, a Mercedes-Benz World pályáján 11 kört, vagyis 16 kilométert kell teljesíteniük a csapatoknak a legkevesebb energiafelhasználással.
Magyarországot a győri csapaton kívül további két magyar csapat képviseli, Őket tegnap mutattuk be, ezen a linken, ITT olvashat róluk.