Piaggio

A Piaggio és Feng Chen Wang fúzió

2022.10.18.

Nem a legelső, nem a legolcsóbb, de nekünk európaiaknak talán mégis a legkedvesebb. 

Mert lassan már mindenki elkönyvelte, hogy ár-érték arányos, nagy mennyiségben eladható, minőségi villanyrobogót csak a kínaiak tudnak csinálni, végre megérkezett egy európai, a Piaggio 1. Ráadásul attól a cégtől, amely feltalálta, kifejlesztette, elterjesztette és divattá tette a robogózást - nem csak Olaszországban, nem csak Európában, de szinte az egész világon. 

Képre kattintva galéria nyílik!

A helyzet persze kissé paradox, hiszen a legendás Vespát is gyártó, és a világ tíz legnagyobb és legfontosabb motorkerékpár és robogó ipari brandje közé sorolt Piaggio is erőteljes kínai közreműködéssel készítette és - egyelőre - csak az ottani gyáraiban készíti a Piaggio1-t. De ma, a globális gazdaság korában tulajdonképpen már nem is ez a lényeg. Sokkal fontosabb, hogy Európa egyik legpatinásabb márkája is előállt végre - és világszerte vonzóvá tett - egy villanyrobogót. Olyan piacon jelent meg a jól csengő Piaggio név, ahol - nem túlzás - száz számra sorjáznak a kisebb nagyobb kínai márkák. Amelyek közül a "legtradicionálisabbak" mögött is legfeljebb néhány évtizednyi "történelem" áll.
Nem csak sármos és letisztult, a Vespa Primaverához, a Piaggio Liberty-hez és Beverly-hez hasonló időtlenül elegáns formával büszkélkedhet a Piaggio 1. - első számú - villanyrobogója, de a kínálat 3 szintje is logikusan igazodik az európai és a globális mobilitás igényekhez:
 
Piaggio 1: 45 km/h sebesség, hatótávolság ECO* üzemmódban 55 km, SPORT üzemmódban 43 km (WMTC ciklus)

Piaggio 1+: Sebesség 45 km/h, hatótávolság ECO* üzemmódban akár 100 km, SPORT üzemmódban akár 68 km (WMTC ciklus).

Piaggio 1 Active: Sebesség 60 km/h, hatótávolság ECO* üzemmódban legfeljebb 85 km, SPORT (WMTC kerékpár) üzemmódban legfeljebb 66 km.
 
Ráadásul a tesztek tanúsága szerint az itt megadott hatótáv és végsebesség értékeket a kis Piaggio1, akár még tizenöt-húsz százalékkal túl is tudja teljesíteni, vagyis még arra is figyelt a gyártó, hogy ne túlzásokkal keltsen lelkesedést - majd okozzon csalódást a villany korszak Piaggio rajongóinak. 
 
Az imént arról írtam, hogy milyen jó végre egy patinás európai brandet felfedezni a globális villanyrobogó kínálat kínai tengerében. Szó se róla, ezzel a modellel az európai robogó gyártás visszaszerezte becsületét az elektromos járművek piacán. 
Ráadásul így történt ez Magyarországon is: Rieb Györgytől a Vespa és Piaggio márka hazai "spiritus rectorától" megtudtuk: szerencsére bemutatkozása óta itthon is jól fogy a kis Piaggio1, mind a Vespa, mind pedig a Piaggio vásárló törzsközönség megszerette, de mellettük számos új, eddig más robogó márkára "esküdő" vevő is átpártol az elektromos korszak első igazi robogójához.
Most viszont az európai divat iparon a kontinens szeme: történt ugyanis, hogy a Piaggio - nyilván elősegítve a legnagyobb ázsiai piacokon az üzleti sikert - bejelentette együttműködését egy kínai divattervezővel, Feng Chen Vang-al, aki egy igazán kitűnően sikerült limitált szériás "dizájnváltozatot" készített a Piaggio1-ból. 
 
 
Képre kattintva galéria nyílik!
 

Kreativitás, innováció és fenntarthatóság egy exkluzív kollekciót formálnak meg

Feng Chen Wang a nemzetközi színtér egyik legkísérletezőbb és leginnovatívabb divattervezője, a Piaggio pedig a városi mobilitás márkaszimbóluma. A kettejük közötti együttműködés erős és közös értékekből fakad, és sokoldalú beszélgetést kezdeményez az egyéni szabadság, a fenntarthatóság és a kortárs mobilitás kérdéseiről.

A Sanghaji Divathéten bemutatott divatkollekció eredeti és meglepő ruhadarabokban formálja át a hagyományokat, és megpecsételi azt a partnerséget, amelynek eredményeképpen Feng személyre szabott változatot készít a Piaggio 1-ből, a Piaggio első elektromos robogójából.

Autentikus, többdimenziós, “modern jövő”. Feng Chen Wang így határozza meg esztétikáját. Munkásságának alapja egy olyan stílus keresése, amely egyszerre konceptuális, jellegzetes, funkcionális és a kínai kultúra tapasztalataiból és gyökereiből merítő esztétikai értékeken alapul. Feng a délkelet-kínai Fujian tartományban született, amely hegyeiről és lélegzetelállító természeti tájairól ismert. Innen Londonba költözött, ahol néhány év alatt az új divattehetségek generációjának avantgárd tervezőjeként nőtte ki magát. E két világ, Ázsia és London városának egyesülése tette kreativitását egyedivé és ragyogóvá.

A Piaggióval való együttműködés túlmutat a közös márkaépítésen. Valóban egy utazás a természetbe, amely a funkcionalitás, a dizájn és a stílus fogalmait vizsgálja, hogy életre keltsen egy uniszex utcai ruházati kapszulakollekciót. Az együttműködés azonban ennél is továbbmegy, és létrehozza a Piaggio 1 vadonatúj elektromos robogó különleges kiadását, amelyet novemberben, a milánói EICHMA kiállításon mutatják be először.

“A Piaggio a mobilitás és az életstílus szinonimája a világon, mélyen gyökerezik a történelemben, de úttörő az innovációban. Egy hiteles, jellegzetes zsenialitásról tesz tanúbizonyságot, amelyből könnyű volt minden kreatív energiát meríteni ennek a kollekciónak a megtervezéséhez, amely átformálja a hagyományt, hogy különleges és kortárs legyen”. – nyilatkozta Feng

A kollekcióban a hagyományok visszanyerése vizuálisan a víz természeti elemeivel és a Főnix szimbólumával párosul, amely a kínai mitológiában az erényt és a kegyelmet jelképezi. Az akvarell kézzel, hagyományos kínai ecsetvonásos technikával készült, a zöld szín pedig az őshonos növényvilágot, valamint az egészséget, a jólétet és a harmóniát idézi.

Az újrahasznosított anyagok átfedése, Feng stílusjegye, ehelyett inkább Feng mély figyelmének szinonimája a fenntarthatóság, a természet tisztelete és a kreatív újrahasznosítás témái iránt. Az eredmény egy párbeszéd két kiválóság között az egyéni szabadság új víziójáról, ahogy Michele Colaninno, a Piaggio Csoport stratégiai és termék vezetője kifejtette.

“Feng egy csodálatos tervező, aki innovatívan és koherens módon ötvözi ázsiai kultúrájának gyökereit a vibráló londoni kreativitással. A Fenggel való találkozás lehetőséget adott arra, hogy a divat nyelvén keresztül beszélgetést kezdeményezzünk a funkcionalitás, a fenntarthatóság és a formatervezés fogalmairól a két keréken való mozgás nagyon fejlett formáinak szolgálatában. A Piaggio mindig is ezeket a koncepciókat követte és kutatta márkáin és termékein keresztül a világ minden országában.” – Michele Colaninno, a Gruppo Piaggio stratégiai és termék igazgatója

Ezért a Feng Chen Wanggal való együttműködés a Piaggio 1, a Piaggio új, fiataloknak szánt elektromos robogójával megtalálta természetes formáját.

 

Szóval Wang kisasszony Piaggio1 dizájnja után itt a kihívás, valamely hasonlóan kreatív fiatal európai divattervezőnek arra, hogy megadja Európa válaszát arra, mit látunk mi, itt az öreg kontinensen ebben a hipermodern villany robogóban, amely - bár Ázsiában készül - stílusjegyeiben magán hordozza az európai robogógyártás legszebb hagyományait. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....