Peugeot

Peugeot lehet a világ legkisebb lakóautója

2021.09.17.

Bármit építünk, fontos, hogy ismerjük a leendő felhasználó jellemzőit és igényeit. Így tett az a brit férfi is, aki a világ alighanem legkisebb, funkcionális lakóautóját építette meg egy Peugeot 107-esből.

A lakóautózás a Covid-19 világjárvány előtt a beavatott kevesek titkos szórakozásának számított, az emberek többsége értetlenül szemlélte a motorizált csigaházakat, hiszen mennyivel egyszerűbb kényelmes és gyors autóban utazni, majd megszállni egy hotelben vagy apartmanban. Az elmúlt másfél év azonban azokat is ráébresztette a mindent egyben kínáló megoldás előnyeire, akiknek korábban esze ágában sem lett volna a mobilitást a lakhatással kombinálni.

Ez történt egy tízéves brit kisfiúval is. Alfie Day egy televíziós műsorban pillantott meg egy lakóautót, és azonnal kérlelni kezdte apukáját, hogy vegyenek egyet. A 34 éves apa, Phill Day tudta, hogy nem engedhetnek meg maguknak egy igazi kempingbuszt, az ötlet azonban neki is megtetszett, így rövid tervezgetés után nekilátott megépíteni a család saját lakóautóját. Ahelyett azonban, hogy felesége nagyobb kocsiját alakította volna át, saját munkába járós kisautóját: a Peugeot 107-esét vonta be a projektbe, mivel, ahogy mondta, szereti a kihívásokat.

Valójában úgy tűnhet, hogy éppen a könnyebbik utat választotta, hiszen az első generációs Peugeot 107 apró méretei ellenére rendkívül jól kihasználható és variálható belső térrel rendelkezik. A hátsó ülések támlái teljesen előre, az elsőké pedig teljesen hátra dönthetők, így az ezermester apukának nem maradt más dolga, mint hogy néhány furnérlap segítségével áthidalja az egyenetlenségeket.

Miután készen volt a belső teret csaknem teljes hosszában kitöltő „ágykeret”, egy felfújható matracot helyezett el rajta, az ablakokra pedig sötétítő függönyt szerelt. A teljes építés mindössze hat órát vett igénybe, az anyagköltséget pedig huszonöt fontra, azaz körülbelül 10 ezer forintra becsülte az apuka.

A világ minden bizonnyal legkisebb, működőképes lakóautója a Crampervan nevet kapta alkotójától. A szót a „camper van”, azaz lakókocsi, és a „cramped”, azaz szűkös kifejezésekből tákolta össze – utóbbit talán magyaráznunk sem kell, bár az építő szerint pont elfért a fiával együtt, és remekül aludtak az autóban. Alfie édesanyja, Lucy nem tartott velük az első kiránduláson – részben, mert neki már nem jutott volna hely, részben mert teljes őrültségnek tartja az ötletet. Ezzel Phill részben egyet is ért, ugyanakkor a közösségi média valósággal felrobbant a parányi lakóautó láttán, és ami a legfontosabb, Alfie élete legjobb kempingezésén vehetett részt az autóval és apukájával.

Noha a Peugeot 107 alapvetően nem alkalmas arra, hogy valós használati értékű lakóautót építsünk belőle, Alfie Day apja jó érzékkel nyúlt a Peugeot márkához. Annak különböző kategóriájú haszonjárművei ugyanis rendkívül népszerűek a professzionális lakóautó- és kempingbusz-építők körében.

Szó szerint tucatjával találunk Európában olyan vállalkozásokat, akik a portfolió zászlóshajójából, a Peugeot Boxerből szerkesztenek minden földi jót kínáló mozgó otthonokat. Nem véletlen a választás, hiszen a jelenlegi, harmadik generációs modell nem csupán kiforrott konstrukció, de rendkívül sokoldalú is.

A négyféle hosszúságban, háromféle magasságban választható felépítmény mellett padlólemezes és alvázas kivitel is elérhető, így tényleg csak a tervezők képzelőereje szabhat határt a Boxerből kialakíthaó, illetve annak alapjaira építhető lakómodul adottságainak, szolgáltatásainak.

Ráadásul a Boxer a bevált dízelmotorok mellett immár akkumulátoros elektromos kivitelben is elérhető, ami új távlatokat nyit a környezettudatos kempingmegoldások piacán.

A Peugeot maga is bemutatott egy variációt a témára: a 2019-es Peugeot Boxer 4x4 Concept 10 négyzetméteres hasznos belső tere három fő számára biztosított komfortos helyet akár hosszabb távon is. A Dangeltől származó összkerékhajtás és az emelt hasmagasság révén pedig a tanulmányautó akár a világ végére is elvitte volna utasait…

De még a kompakt Rifter is elképzelhető kempingjárműként, amint azt a 2018 elején bemutatott Peugeot Rifter 4x4 Concept szemlélteti. Az emelt futóművű, összkerékhajtású kivitel tágas tetősátorral és további kiegészítőkkel varázsolta ügyes expedíciós járművé a Peugeot.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.06
A HangZóna mai vendége Soltész Bálint rendőrségi szóvivő. ..
2025.02.06
A Volkswagen új hatékonysági mérföldkövet ért el Dél-Olaszországban, a nardói pályán: egy....
2025.02.06
Orvosi incidens történt a Lufthansa Boeing 747-8 típusú repülőgépén – írja a Bild.   ..
2025.02.06
Megkezdődik az M1-es autópálya hatsávosra bővítése Budapest és Győr között 2025 augusztusában. A....
2025.02.06
A Revuelto, az Urus SE és a Temerario díjakat kap a dizájnért, a teljesítményért és a vezetési....
2025.02.06
Lezárják a hétvégén a Lánchidat, valamint a pesti alsó rakpart Eötvös tér és a Jászai Mari tér....
2025.02.06
A tavalyi évben világszinten, Európában és Magyarországon is rekordértékesítéseket elérő Lexus a....
2025.02.06
Könnyű páncélvédettségű terepjáró bázisjárműre fejlesztett autonóm és távirányítási funkciókat a....
2025.02.06
Marihuána tartalmú elektromos dohányterméket, csaknem 1500 doboz magyar zárjegy nélküli cigarettát....
2025.02.06
Kevés tesztautót szeretett meg így a családom, mint a konnektoros hibrid Ford Kugát. A napi szinten....