autó értékesítés

Ötvenkét százalékkal nőtt a használtautó import

2014.03.07.

Az idén az első két hónapban 13 818 használt autót hoztak be Magyarországra, ami 52 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszakban mért mennyiséget - közölte a Használtautó.hu szakportál az MTI-vel.

A használtautó-import fellendülése annak ellenére  következett be, hogy idén januártól változott az illetéktörvény,  amelynek értelmében január 1-jétől a külföldön vásárolt használt  járművek - személyautók, motorkerékpárok, haszonjárművek -  forgalomba helyezése után is kell már vagyonszerzési illetéket  fizetni. A portál szerint a vagyonszerzési illeték, valamint a  gyakran a 310 forintos szint felett tartózkodó euró árfolyam  ellenére az idei évben ismét rekordot dönthet a használtautó-import  volumene. 

Ismertetésük szerint az illeték mértéke a jellemzően százezres  nagyságrendű tételt jelentő regisztrációs adón, az együttesen több  mint 60 ezer forintot kitevő speciális műszaki vizsgán és  okmányirodai kiadásokon túl átlagosan további 40-50 ezer forintos  pluszterhet ró az autójukat külföldről vásárlókra. 

A közlemény idézi Szemes Árpádot, a Használtautó.hu  ügyvezetőjét, aki elmondta: a piaci várakozásokkal szemben a  vagyonszerzési illeték egyáltalán nem fogta vissza a  használtautó-behozatali kedvet. Hozzátette: a belföldi kínálat  általános árszintjét azonban növelheti, ha megdrágul az alternatív  beszerzés lehetősége. További probléma az illeték meghatározásával,  hogy az idősebb autóknak megszabott alacsonyabb illetékszinttel  erősítheti azt a tendenciát, hogy a behozott autók többsége jóval  idősebb 8 évnél - mondta. 

A közlemény szerint a legújabb adatok azt mutatják, hogy a bőven  300 forint feletti árfolyamszint sem visszatartó tényező: míg tavaly  a január-februári időszakban 293 forint volt az átlagos euró  árfolyam, az idén ugyanebben a két hónapban már meghaladta a 306  forintot. 

A szakértő szerint az illeték, illetve az árfolyam miatt szűkülő  anyagi lehetőségek egyelőre nem a behozatali kedv csökkenésében,  vagy a kisebb áron elérhető márkák felé történő elmozdulásban  mutatkoznak meg. Továbbra is a felső-középkategóriás  presztízsmárkákat regisztrálják a legnagyobb számban, ugyanakkor, ha  nincs további tartalékuk, a vásárlók inkább a korábban tervezettnél  egy-két évvel idősebb autóval térnek haza - vélekedett.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..
2025.02.10
Halálosan láthatatlan: Az ÖAMTC – Osztrák Autóklub -  riasztást adott ki a silány minőségű....
2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....