autó értékesítés

Ötvenkét százalékkal nőtt a használtautó import

2014.03.07.

Az idén az első két hónapban 13 818 használt autót hoztak be Magyarországra, ami 52 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszakban mért mennyiséget - közölte a Használtautó.hu szakportál az MTI-vel.

A használtautó-import fellendülése annak ellenére  következett be, hogy idén januártól változott az illetéktörvény,  amelynek értelmében január 1-jétől a külföldön vásárolt használt  járművek - személyautók, motorkerékpárok, haszonjárművek -  forgalomba helyezése után is kell már vagyonszerzési illetéket  fizetni. A portál szerint a vagyonszerzési illeték, valamint a  gyakran a 310 forintos szint felett tartózkodó euró árfolyam  ellenére az idei évben ismét rekordot dönthet a használtautó-import  volumene. 

Ismertetésük szerint az illeték mértéke a jellemzően százezres  nagyságrendű tételt jelentő regisztrációs adón, az együttesen több  mint 60 ezer forintot kitevő speciális műszaki vizsgán és  okmányirodai kiadásokon túl átlagosan további 40-50 ezer forintos  pluszterhet ró az autójukat külföldről vásárlókra. 

A közlemény idézi Szemes Árpádot, a Használtautó.hu  ügyvezetőjét, aki elmondta: a piaci várakozásokkal szemben a  vagyonszerzési illeték egyáltalán nem fogta vissza a  használtautó-behozatali kedvet. Hozzátette: a belföldi kínálat  általános árszintjét azonban növelheti, ha megdrágul az alternatív  beszerzés lehetősége. További probléma az illeték meghatározásával,  hogy az idősebb autóknak megszabott alacsonyabb illetékszinttel  erősítheti azt a tendenciát, hogy a behozott autók többsége jóval  idősebb 8 évnél - mondta. 

A közlemény szerint a legújabb adatok azt mutatják, hogy a bőven  300 forint feletti árfolyamszint sem visszatartó tényező: míg tavaly  a január-februári időszakban 293 forint volt az átlagos euró  árfolyam, az idén ugyanebben a két hónapban már meghaladta a 306  forintot. 

A szakértő szerint az illeték, illetve az árfolyam miatt szűkülő  anyagi lehetőségek egyelőre nem a behozatali kedv csökkenésében,  vagy a kisebb áron elérhető márkák felé történő elmozdulásban  mutatkoznak meg. Továbbra is a felső-középkategóriás  presztízsmárkákat regisztrálják a legnagyobb számban, ugyanakkor, ha  nincs további tartalékuk, a vásárlók inkább a korábban tervezettnél  egy-két évvel idősebb autóval térnek haza - vélekedett.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....