alternatív közösségi közlekedés
A projekt, amely arra az elgondolásra épül, hogy a városi közlekedési és környezetszennyezési problémák megoldásában kulcsfontosságú szerepet játszik a többféle közlekedési eszköz kombinált használata (úgynevezett multimodális felhasználás), nem kevesebb, mint 70 darab Toyota i-ROAD és COMS típusú ultra kompakt elektromos járművet bocsátott a felhasználók rendelkezésére egy Ha:mo (harmonikus mobilitás) elnevezésű megosztó platformon keresztül.
Ezek a környezetbarát gépjárművek akár a tervezett felhasználás előtt egy órával befoglalhatók; azokat a város 27 pontján, a francia EDF energiaszolgáltató leányvállalata, a Sodetrel által telepített és működtetett töltőállomásokon vehetik fel a felhasználók. Az állomásokon a szolgáltatás egyedi bérletre, valamint bármely városi tömegközlekedési utazási engedélyre szól. A járművek oda-vissza utazáshoz éppúgy igénybe vehetők, mint egy irányú közlekedésre; a foglalás okostelefonon keresztül történik. A felhasználók multimodális utazást is tervezhetnek, csatlakozva a Grenoble térség útvonaltervező szolgáltatásához, a Métromobilité alkalmazáshoz.A Cité Lib by Ha:mo a létező autómegosztó szolgáltatások minden innovatív megoldását a hasonló rendszerekben nem jellemző multimodális felhasználás bevezetésével egészíti ki.
A mai napig több mint ezer felhasználó regisztrált a szolgáltatásra. „A Cité Lib by Ha: mo működésének első hónapjait hagyományos autómegosztó szolgálatokkal összehasonlítva rendkívül biztatónak mondhatók a tapasztalataink” – mondta Martin Lesage, a Cité Lib igazgatója.
A Cité Lib by Ha:mo a közelmúltban felhasználói klubot hozott létre, hogy pontosabban felmérhesse az ügyfelek szükségleteit, és közösséget alakítson ki a projekt körül. Máris számos javaslat érkezett ezen csatornán keresztül, és ezek nyomán lágyabb felfüggesztéssel szerelték fel az i-ROAD gépjárműveket; a foglalási intervallumot 30-ról 60 percre növelték; leegyszerűsítették az árstruktúrát: 1 euro / 15 perc használat.
Az első év célja az volt, hogy útjára indítsák a projektet, és üzembe állítsák az összes töltőállomást, valamint járművet; továbbá hogy megkezdjék a szolgáltatás népszerűsítését Grenoble és a környék lakosainak körében. A második évben a partnerek célja az, hogy minél inkább kibővítsék a jelenleg ezer főt számláló felhasználói kört, hogy minél több adatot gyűjtsenek be, valamint növeljék a járművek kihasználtságát. A harmadik évet a városi autómegosztó rendszer üzleti modelljének a finomítására szánják a partnerek.