koronavírus
Carlos Tavares és a PSA csoport igazgatótanácsa hétfőn hozta nyilvánosságra a döntést. A gyárak bezárásának hátterében természetesen a COVID-19 vírus áll, ami már a beszállítókat is súlytotta, így a gyárak működése eleve akadályozott volt.
A Lutoni (Egyesült Királyság) Trnavai (Szlovákia) gyárak még üzemelnek csütörtökig, azonban csütörtökön ezeken a helyeken is leáll a termelés.
Már számos márka kényszerült bezárni egy-egy gyárát, amelyekben felütötte fejét a vírus, ugyanakkor várhatóan további gyártók döntenek majd a teljes leállás mellett.
Így tett többek között az Audi is, amely bezárja Győri gyárát, valamint Szentgotthárdon az Opel üzemben is leáll a termelés. A Suzuki egyelőre - ha félgőzzel is - de folytatja az autók gyártását, ugyanakkor jelentős átszervezésekkel próbálják fenntartani az esztergomi üzem működését. A gyakornokokat felfüggesztették a munkavégzés alól az idősebb munkavállalókat pedig arra kérték, hogy maradjanak otthon, ugyanis rájuk nézve a legveszélyesebb az új koronavírus.
Az autóipart már minden szinten elérte a koronavírus, ami a részvények árán is jól látszik. A Ford Motor Company részvényei 40%-ot estek, az egy hónappal ezelőtti 8 dolláros ár mára 5 dollárra zuhant. Szintén negyven százalékot estek a Volkswagen papírok értékei, a februári 18 dollár helyett már csak 11 dollárt ér egy részvény.
Mindez köszönhető a minimális eladásoknak - februárban az egy évvel ezelőttihez képest 80%-kal kevesebb autó talált gazdára - és a teljes kiszámíthatatlanságnak. A gyárak működése korlátozott, de egyelőre ügyfelek híján kérdéses, mit hoz a jövő.