Kamaz
A tervek szerint a közepes teherbírású modell indítja az elektromos meghajtású új Kamaz Chistogor szériát – írja a rusautonews.com orosz autós szakportál. A jármű közúti tesztjei idén augusztusban kezdődnek.
A Kamaz 53198 elektromos meghajtású, 4×2-es hajtásképletű teherautó alváza a beépített 156,6 kWh teljesítményű lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC) akkumulátorral 100 kilométert tud megtenni. Az alváz teherbírása 12 tonna, a jármű bruttó súlya 19,5 tonna. A teherszállító óriás legnagyobb sebessége 90 km/h. A jelenleg még csupasz alvázra elsőként hulladékgyűjtős felépítmény kerülhet.
„A Kamaz 53198 elektromos teherautó modern, nagy teljesítményű elektromos meghajtással rendelkezik. A jármű a Kamaz Tudományos és Technológiai Központ szakértői által kidolgozott ADAS 3. szintű önvezetésre is képes lesz a City Pilot technológiának köszönhetően. Ez lehetővé teszi a teherautó részben autonóm mozgását. A sofőr üzemeltető-ellenőrként ül a vezetőfülkében. A robotpilótán kívül a vezető munkáját számos hasznos vezetésbiztonsági asszisztens fogja segíteni. Csak abban az esetben kell beavatkoznia, ha a jármű mozgása valamilyen okból akadályba ütközik – mondta el a Kamaz kutatóközpontjának innovációs és fejlesztési főmérnöke, Szergej Nazarenko.
A Kamaz 53198 elektromos teherautók sorozatgyártását 2023-ban tervezik elindítani. A Kamaz Csisztogor sorozatot a jövőben kibővítik különböző méretű és funkciójú - tartályos, emelődarus, platós - modellekkel.