orosz autópiac
A fonák helyzet oka elsősorban a kínálat hiánya és a bizonytalan valutaárfolyam, no meg az, hogy a prémium kategóriás autók potenciális vásárlói szemlátomást egyelőre nem hajlandóak átpártolni a kínai autókhoz.
Ezekhez a gépkocsikhoz jelenleg kétféleképpen lehet hozzájutni: használtan vagy a nyugati gazdasági szankciók következtében kialakult úgynevezett párhuzamos import révén. Mindez növeli a keresletet, ami hatással van az árakra.
A SUV-C crossoverek között az Audi Q3 vezeti a listát: jelenleg a 2019-es eredeti érték 121,5 százalékáért lehet őket megvásárolni. A második helyen a BMW X2 áll 120,9 százalékkal. A dobogósok mezőnyét a német autóipar egy másik képviselője zárja - a Mercedes-Benz GLA, 114,4 százalékos növekedéssel. Ami a Volvo XC40 és a Jeep Compass modelleket illeti - amelyek tavaly a top háromban voltak értéktartás tekintetében -, ők elvesztették a vezető pozíciókat.
Az SUV-D szegmens nagyobb crossoverjeinek értéke még jobban növekedett: a legendás Mercedes-Benz G-osztályért például most 43,4 százalékkal többet kérnek. Ez a modell nagy hiánycikk az orosz piacon. Egy másik német prémium autó, a Porsche Macan 22,3 százalékkal növelte értékét, utána a Lexus NX következik 19,9 százalékkal.
A SUV-E szegmensben a Porsche Cayenne vezeti a listát 39,6 százalékkal, a második helyen a BMW X5 áll 33 százalékos értékbeli növekedéssel, az Audi Q8 pedig a "bronzérmes" 31,4 százalékkal.
A legnagyobb prémium SUV-ok között a Lexus LX tartja a vezető helyet 33,9 százalékos növekedéssel, a japán Infiniti QX80 a második 29,5, majd utána a BMW X7 következik 26,2 százalékkal.