Michelin

Orosz József: sikeresen zajlott az integráció

2016.12.12.

Húsz éve van jelen Magyarországon a Michelin, a vállalat múltjáról, jelenéről és jövőjéről Orosz József külkapcsolati vezetőt kérdezte a www.jarmuipar.hu

- Hogyan ünnepelték a húsz éves Magyarországi jelenlétet?

– Együtt és méltón. Együtt, mert bár négy telephelyünk van és természetesen nem voltunk mindannyian egy helyszínen, úgy időzítettük a tortavágásokat, hogy valamennyi Michelin munkatárs mégis közösen idézze fel a meghatározó eseményeket. Ebben segítségünkre volt az a fényképes kiadvány, amelyben személyes történetekkel mutattuk be, mi is történt az elmúlt két évtizedben. A 20 évet mostantól 20 fa szimbolizálja, Vácon a telephelyünkön, Nyíregyházán pedig közterületen, a Bujtosi tó partján ültettük el őket.

– Melyek az elmúlt húsz év számai, legfontosabb eredményei?

– Jó eredménynek számít, hogy a privatizációt követően a budapesti teherabroncs gyár még 18 évig sikeresen tudott működni. A beruházásokat követően az évek során a magyarországi egységek meghatározott, csoport szinten is fontos új feladatokat kaptak. Tuzséron lehetővé vált az alapanyag forgalmazás mellett a minőségbiztosítás is. A váci logisztikai telephely raktározás helyett ma már régiós elosztós központként működik. A nyíregyházi gyár mezőgazdasági abroncsok és tömlők gyártásáról néhány éves előkészület után 2005-ben áttért a nagyteljesítményű személyabroncsok gyártására. Különleges, rövid szériás, nagyméretű abroncsok készülnek itt, főként elsőszerelői piacra. A budapesti kereskedelmi iroda tavaly új épületbe költözött. A magyarországi értékesítés mellett Budapestről történik a belépő szintű személyabroncsok világszintű koordinációja is.

– Ennyi idő alatt milyen elismerést vívott ki magának a cégcsoporton belül a magyarországi részleg?

– A magyar Taurus márka bekerült a vállalat portfóliójába, ma is gyártjuk és forgalmazzuk a Taurus abroncsokat. A nyíregyházi profilváltás is ide kívánkozik, hiszen Közép-Kelet-Európában egyedül nálunk működik felsőkategóriás személyabroncs gyár. Van olyan ipari módszer is, amit itthon találtak ki és elterjedtek mindenhol a világban.  Számos minőségi és biztonsági díjjal jutalmazta a csoport a magyarországi egységeket. Az új feladatok mellett ez is az itteni szakértelem elismerésének számít.

– Mi volt a legnagyobb kihívás az elmúlt húsz évben?

Számos, nagyon sok erőforrást megmozgató projekt futott a vállalat minden területén, ezek közül kiemelném a nyíregyházit, ahol a mezőgazdasági abroncsgyártásban szerzett szakmai bázisra kellett felépíteni egy felsőkategóriás személyabroncs-gyártási kultúrát. Az évek során különböző méretű és hatókörű régióközpontokat kellett kialakítanunk a kereskedelem, a logisztika, vagy a kontrolling területén. A 2008-as válság óta eltelt időszak óriási változásokat hozott és ehhez a hazai szervezetnek is igazodnia kellett. Egy 125 éves gyár tevékenységét lezárni például mindenképpen nagy kihívás volt, és nagyon büszkék vagyunk arra mindannyian, hogy a vállalathoz méltó módon kísértük és támogattuk alkalmazottainkat ebben a folyamatban.

– Melyik volt a legextrémebb autó, amelyre csúcskategóriás abroncs készült Nyíregyházán?

Olyan gyártók auditálják rendszeresen a gyárunkat, mint az Audi, a Mercedes-Benz, a Porsche, a Land Rover, a Volvo, vagy a BMW. Talán a Porsche modellek számítanak a legkülönlegesebbnek. A Macanra például bizonyos méretekben csak ebben a gyárban készülnek abroncsok Európában, de gyártunk abroncsot X6-os BMW-re, Range Rover-re, vagy a Tesla Model X-re is, ami teljesen elektromos, négykerék meghajtású autó.

– Mire a legbüszkébb az elmúlt időszakból?

– A Michelin az integrációt követően gazdag vállalati kultúrát, széles kört érintő oktatást, hatékony szervezési megoldásokat, minőségi és biztonsági standardot és komoly fejlődést hozott. Ez azt mutatja, hogy sikeresen zajlott az integráció, amire büszkék lehetünk.

– Hogyan képzeli el a Michelint hazánkban húsz év múlva?

– Olyan vállalatként, amely továbbra is markánsan járul hozzá az anyacég teljesítményéhez, ugyanolyan felelős működéssel, ahogy azt ma is teszi.

Somos József

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....