WRC
A 2017-es rali világbajnokság ötödik futama kezdődött el pénteken Argentínában. Talán a szezon legkeményebb pályái vártak a versenyzőkre, a poros, murvás, sziklás szakaszok már az első nap is sok áldozatot követeltek. Hatalmas meglepetésre a wales-i Elfyn Evans pénteken hat szakaszt nyert meg a privát Ford Fiestájával, és fölényesen 55 másodperccel vezeti a versenyt. Evans nagyszerűen vezetett, de a gyorsaságához minden bizonnyal hozzájárul a DMACK gumigyártó új fejlesztésű, könnyebb és lágyabb keverékű murvagumija, amit csak ő használ az egész mezőnyben.
Néhány helyen nagyon nehéz volt a pálya, de elégedettek lehetünk a mai teljesítményünkkel” – nyilatkozta Evans. Emlékeztetni kell magunkat arra, hogy szombaton nagyon sok pálya vár ránk, és a vasárnap is nehéz lesz. Holnap úgy kell az autóba ülnünk, mintha a mai nap nem történt volna meg” – tette hozzá a fiatal wales-i.
A második helyen 55 másodperc hátrányban az a Mads Ostberg áll egy hasonló, szintén privát csapat által versenyeztetett Ford Fiestával. A norvég jó szereplése azért is meglepetés, mert idén eddig csak Svédországban tudott elindulni, vagyis még kevés kilométert meg a 2017-es autóval. Ostberget Evanshez hasonlóan egész nap segítette, hogy az utolsók között indulhatott a pályákon, amelyek ezért már le voltak tisztítva a többi autó által. Még az sem nagyon lassította le, hogy a nap végén a rakoncátlankodó fékrendszer miatt több kisebb hibát vétett.
A dobogó harmadik helyéért négy autó vívott komoly csatát, végül Thierry Neuville javára dőlt el a sorrend, 5 másodperccel áll Ostberg mögött. Pedig az előző versenyt, a Korzika-ralit megnyerő belga sok problémával küzdött pénteken: eltört egy lengéscsillapító a Hyundai i20-asában, defektet kapott, és a por is bejutott az autója utastérébe, és így a szemébe is.
A négyszeres világbajnok Sébastien Ogier egyelőre a negyedik helyen áll, de előrébb is lehetne, ha nem kellett volna elsőként rajtolnia a pályákon, és tisztítani őket. Ehhez jött még, hogy a második szakaszon a rossz itiner miatt kiegyenesített egy kanyart, és pár másodpercet egy árokba ragadva töltött a Fordjával, aztán meg egy szikla kárt tett az autója kormányzásában is. Még így is csak 6 másodperccel áll Neuville mögött, és 4,6 másodperccel előzi meg csapattársát, Ott Tanakot. A fiatal észt kiegyensúlyozottan vezetett az első napon, csak egy defekt lassította le az utolsó szakaszon.
Jari-Matti Latvala nagyszerűen vezetett egész nap, sokáig őrizte a második helyet a Toyota Yaris WRC-vel, csak akkor esett vissza, amikor a motorja túlmelegedett. Ezt a problémát aztán megoldották a szerelők, de aztán meg egy defektet kapott, ami 30 másodperccel lassította le, de még így is lőtávolon belül maradt a vezető ötösfogathoz képest.
A tavalyi argentínai futamgyőztes, Hayden Paddon a második szakaszon kapásból felborította a Hyundai i20 WRC-t egy lassú balkanyarban, de tovább tudott menni, és még két szakaszt is nyert, a napot végül hetedikként zárta. A privát Lorenzo Bertelli áll a nyolcadik helyen Ford Fiestával, mögötte a Toyota versenyzője, Juho Hänninen áll. A finn a szezon legpechesebb pilótája: eddig minden versenyen összetörte az autóját, most viszont a motor gyengélkedése miatt szedett össze nagy hátrányt péntek délelőtt.
Még nála is rosszabbul járt a Citroën két versenyzője, Kris Meeke és Craig Breen. Mindketten ugyanazon a bukkanón szálltak el a C3 WRC-vel, de Meeke járt rosszabbul, mert fel is borult, és jelentősen megrongálta az autóját. Állítása szerint az ütés után nem tudott már semmit sem csinálni, csak utas volt az autóban.
Breen ugyan nem borult fel, de a váltója 5. fokozatban ragadt, ami sok időveszteséget jelentett neki. A két autó jelentős hátrányból, a Rally2 szabályoknak megfelelően indul majd újra szombat délelőtt.
Az állás egy nap után:
1 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
1ó24p55.4s |
2 |
Mads Ostberg, O.Floene |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
55.7s |
3 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
1p00.7s |
4 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
1p06.7s |
5 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
1p11.3s |
6 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
1p29.9s |
7 |
Hayden Paddon, J.Kennard |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
3p41.8s |
8 |
Lorenzo Bertelli, S.Scattolin |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
4p13.9s |
9 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
4p48.6s |
10 |
Pontus Tidemand, J.Andersson |
Skoda Motorsport |
Skoda |
6p32.3s |