Glickenhaus

Ördögi körbe kerülhetnek a kezdő autógyártók

2021.04.20.

Könnyű a szabályokat betartani a nagyfiúknak, akik olcsó autókat adnak el. De nem könnyű ugyanez a kisfiúknak, akik drága autókkal lépnének piacra.

Érdekes ördögi körre hívja fel a figyelmet a Road & Track magazin egyik interjú anyaga, amiben a kezdő autógyártó Glickenhaus és a szintén alacsony volumenű autók gyártására szakosodott, ám rendkívül nagy múlttal rendelkező McLaren is nyilatkozott egy eddig kevésbé ismert nehézségükről. Ki gondolná, hogy nem a törésteszten való megfelelés okoz fejfájást a „butik” autógyártóknak, azaz a kezdőknek. Még csak nem is a károsanyag-kibocsátási normáknak való megfelelés. Hanem a légzsákok. Legalábbis erre hívja fel a figyelmet az interjú során Jesse Glickenhaus, a Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) friss autógyár alapítójának fia.

Pedig mondhatjuk, hogy a Glickenhaus nagyban játszik, hiszen rögtön a Le Mans-i 24 órás csúcskategóriájába szállnak be az idéntől életbe lépő Hypercar szabályrendszernek köszönhetően. Ugyanakkor nem szeretnének megállni a versenypályákon, az élesben tanultakat szeretnék az utcákon is kamatoztatni. Van már több szupersportautójuk, egy hiperautójuk, de a terepezéssel is kacérkodnak. Mindez viszont mit sem ér, ha egyszer árajánlatra sem méltátják őket a beszállítók. Legyen szó légzsákról vagy menetstabilizáló rendszerről, a legtöbb beszállító szóba sem áll a kis gyártókkal – inkább rámennek a több millió dolláros üzletekre a nagyokkal.

„Teljesítjük az FIA hiperautó kategóriájának biztonsági feltételeit, amely során frontálisan és hátulról is 150 km/h-val ütköztek az autóink.” – tette hozzá Jesse Glickenhaus. „Szóval tudjuk, hogyan kell megfelelni a szabályoknak, ráadásul egyszer 12 g-s becsapódást is túléltek a versenyautónkban, szóval az utcán való megfelelés sem lehet túl nagy falat.” Azonban az autóiparban több alázatra van szükség, hiszen a törésteszteken való részvétel kötelező minden modell számára. Ami nem olcsó mulatság. A Glickenhaus körülbelül 1 millió dollárt szán a töréstesztekre, míg a McLaren körülbelül 3 millió dollárt költ minden egyes modelljének az ütköztetésére. És ebben még nincs is benne az autók ára.

A McLaren úgy spórol, hogy a töréstesztek között újjáépítik az autót. A Glickenhaus még ennél is tovább megy: ők is egy autóval tervezik végig csinálni a folyamatot, de még csak újra sem fogják építeni azt. Megbíznak autójukban annyira, hogy többszöri ütés is megvédi az utasait majd. Méghozzá légzsákok nélkül. Több tárgyalás után ugyanis megtalálták a kiskaput Amerikában. Csak akkor kötelezőek a légzsákok elöl, ha az első ülések két oldalt helyezkednek el. A 004-es kódú hiperautójuk viszont központi üléses, szóval nem előírás a légzsák számára. Szóval megkapták a homologizációt, és az NHTSA is elismerte, hogy ezenfelül mindent megtett a Glickenhaus, hogy rendkívül biztos autót gyártson.

Viszont az ördögi kör ettől még megmarad: a szabályok azt írják elő, hogy egyetlen autó eladásához is szükség van légzsákra, ugyanakkor a beszállítók pedig csak akkor fognak neked légzsákot eladni, ha már többezer autót eladtál.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.01
Jövőre is hatfutamos országos bajnokságot rendeznek terepraliban, és a szakágvezetés novemberi....
2021.12.01
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos állománydíja 44 ezer....
2021.12.01
A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-....
2021.12.01
„Autót szerelni menő!” - Interjú Őri Péter felkészítő tanárral. ..
2021.12.01
Közúti közlekedési baleset történt a 4-es számú főút 324. kilométerszelvényében Fényeslitkénél 2021....
2021.12.01
Elindult a jövő évi országos és megyei autópálya-matricák előértékesítése. A vignettákat a Nemzeti....
2021.12.01
A beszállítói fennakadások és a félvezető alkatrészek hiánya miatt jelentős mértékben, tíz évvel....
2021.12.01
A romló járványhelyzet miatt a szervezők lemondták a januárra tervezett kiállítást. 2023-ban....
2021.12.01
Egy személy veszítette életét Sátoraljaújhely belterületén, amikor egy autó villanyoszlopnak....
2021.11.30
A közelmúltban bemutatott tisztán elektromos modelljével minden eddiginél magasabbra emeli a lécet....