ODT
Nos, ezt egyelőre egyedül a háromszoros Dakar-győztes René Metge tudja – ő jelölte ki ugyanis a 6000 kilométeres útvonalat. Metge a régi iskolát követi, őrzi a hagyományokat, és az értékeket – már tavasszal elkezdte a munkát, az egyeztetést, hiszen újabb és újabb kihívás elé akarja állítani a versenyzőket, s bár az útvonal minden évben adott, hiszen Marokkón és Mauritánián át érkeznek meg a versenyzők Szenegálba – az oda vezető út számtalan variációs lehetőséget rejt, s ezt a pályát kijelölő szakember, aki már több mint negyven évet töltött el Afrika útjain, ki is használja.
„Sikerült megint egy csodálatos útvonalat kijelölnünk. A versenyzők szempontjából az egyik legélvezetesebb viadal előtt állunk, s igyekeztünk, ha lehet még az eddiginél is több homokot lapátolni a járművek kerekei alá. Ennek eredményeként a marokkói szakaszok kevésbé lesznek sziklásak, és Mauritánia pont olyan élvezetes lesz, mint eddig, homokkal, homokkal és még egy kis homokkal. Persze, senki se gondolja, hogy könnyű versenyre van kilátás. A navigáció ezúttal is fontos szerepet játszik majd, s persze a sivatag is folyamatosan nehézségek elé állítja a versenyzőket” – mondta René Metge, aki azért reméli, hogy az Africa Race indulói legalább annyira élvezik majd a pályákat, mint ő és José-María Servia, akik végigjárták az útvonalat, és elkészítették az itinert.
„Sikerült új pályákat találnunk Marokkóban, amelyek talán egy kissé kevésbé teszik durvává a verseny első hetét a járművek és a versenyzők számára. Próbáltuk rövidíteni az összekötő szakaszok hosszát is, hogy kedvezzünk a versenyzőknek. Ezúttal is a mauritániai szakaszok lesznek a döntőek a végeredmény szempontjából: ezek nyolcvan-kilencven százaléka homokos, viszont a nehézségekért cserébe a versenyzők lélegzetelállítóan gyönyörű tájakat szelnek majd át” – tette hozzá Metge, s az, hogy a mauritániai szakaszok lesznek döntőek, jó hír a magyar páros számára, hiszen Szalay és Bunkoczi a dűnék között érzi igazán otthon magát.
Az Africa Eco Race ünnepélyes rajtceremóniáját Monacóban tartják meg december 27-én este – aznap és előző nap ugyanitt zajlik majd az adminisztratív és technikai ellenőrzés is (amely során az indulók átesnek a kötelező papírmunkán, s azt is ellenőrzik, a járművek megfelelnek-e a nemzetközi szabályoknak), hogy azután 28-án áthajózzon a mezőny Marokkóba (ezen belül is Nadorba), és elkezdődjön a verseny, amelyen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős immár harmadszor áll rajthoz.