elektromobiltás
Az otthonuk és a munkahelyük között ingázó autósok kereken 90 százalékánál az eddig megszokott kocsiként szolgálhat a hatékonyságra hangolt, 60 kWh kapacitású akkumulátorral felszerelt Ampera-e – azzal a különbséggel, hogy nem megtankolni, hanem feltölteni kell.
Először azokban az országokban jelenik meg az Ampera-e, amelyekben már megfelelő infrastruktúra és/vagy piaci igény várja. Norvégiában máris megrendelhető, Európa-szerte ott a legfejlettebb az elektromos mobilitás, utána Németország, Hollandia és Svájc következik.
Az Opel Ampera‑e 520 kilométeres hatótávja legalább százzal múlja felül a legjobb vetélytársakét az NEFZ szerint. Annak adatai főképp összehasonlításra alkalmasak, hiszen a valóságban olyan tényezők is számítanak, mint az útviszonyok, az időjárás, a vezetési stílus és a terhelés. Az Opel ezért közli az egy feltöltéssel megtehető utat a WLTP-menetciklus (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) sebességprofilja szerint is, amely közelebb áll a gyakorlati autózáshoz.
Eszerint úgyszintén meggyőző az Opel Ampera-e: a fejlesztés alatt végrehajtott mérések alapján 380 kilométerre becsülik WLTP-hatótávját a mérnökök. Így egyszer s mindenkorra megszűnt a villanyautóval kapcsolatos legnagyobb aggodalom, hogy lemerült akkuval állva marad, nyugodtan ki lehet használni a környezetet és a forrásokat kímélő, sportkocsihoz méltóan rugalmas jármű előnyeit, anélkül, hogy állandóan az akku töltöttségét kellene figyelni.
Hatékonyság és teljesítmény – kezdettől e két szempont lebegett az Opel Ampera‑e tervezőinek szeme előtt, és tükröződik a praktikus konstrukcióban. Kívülről olyan kompakt, mint egy Opel Corsa, belül viszont tágasabb a jóval nagyobb Astránál. A teljes utastér az akkumulátortelep felett helyezkedik el, és sokan értékelik a magas üléspozíciót.