M1 Truck
Szűcs Attila
A Jóisten kegyelmének köszönhetően jutottunk el idáig – adta hitvallását annak, hogy a sikerhez nem csak sok munka, szorgalom és tehetség, hanem adott esetben az égiek segítsége is szükséges.
Az egyetem után Hollandiába ment szakmai gyakorlatra: Megtanultam tehenet fejni és megismerkedtem a piacgazdasággal, akkor megfogadtam, hogy ilyesmit szeretnék én is.
Ez persze akkor még nem ment, hazánkban a szocializmus honolt. Egy állami cégnél helyezkedett el Szűcs Attila, a főmérnökségig vitte. 1990-ben azonban megérinti a változás szele. Vállalkozó lesz, céget alapít, s elkezd műtárgyakkal kereskedni.
Hollandiába kivittem nyolcvan festményt, ötvenet eladtam - jelzi első sikereit, fél év után azonban átnyargal az alkatrészimportra.
Gépészként érzetem, hogy a régi már nem, az új pedig még nem működik – fogalmaz arra utalva, hogy Csehszlovákia felbomlása után az egykori Skodákhoz komoly gondot jelentett az alkatrészek beszerzése. 1993-ben Brno-ban megköti első szerződését, s elindul a sikerek útján.
Gyakran került sor Iveco bemutatóra az M1 Truckban.
Az Eurotrade Kft. mint járműkereskedelmi cég, szakmájának egyik legsikeresebb vállalkozásává növi ki magát. A járműértékesítő vállalat az Iveco teherautók viszonteladója, a lengyel Wielton márkájú félpótkocsik és a cseh gyártmányú Tatra járművek vezérképviselete is. A vállalat, a legújabb üzleti aktivitásának keretében megkezdte az elektromos járművek piacának meghódítását a BYD termékeivel.
A portfólió folyamatosan bővült, amelynek régóta szerves része a teherjárművek szervizelése és a gumiabroncs szerviz, illetve értékesítés. Ez utóbbi több féle márkát is takar, a döntő részt azonban a Sailun és a Maxam márkák adják.
Truck Centrum az autópálya mellett
Szűcs Attila felidézte, 2004-ben adták át az online születésnapnak helyet adó M1 Truck Centrumot, amely azóta a cég központi telephelye.
A központ az M1-es mellett. Fotó: Eurotrade
A kilencvenes években elsősorban a cseh tehergépkocsi-gyártók képviseletét látták el a hazai piacon. Azóta a legfontosabb partnerük az Iveco lett,
Történetük szerves részét képezi a Kárpát medencei bővülés. Leányvállalatot alapítottak Szlovákiában, Romániában és Szerbiában. Előbbi kettő ma is aktív.
Magyarországon a központ mellett Budapesten és Szombathelyen is van kirendeltségük. 25 cég tartozik a csoporthoz, alkalmazottaik száma 300.
A járműkereskedelem adja az árbevételünk 75-80 százalékát – fogalmazott Szűcs Attila.
Az Eurotrade sok lábon áll: a megújuló energiatermelés és ehhez kapcsolódó kereskedelmi tevékenységek mellett egyebek mellett az ingatlanfejlesztésben, valamint táplálék kiegészítők és vitaminok forgalmazásában is érdekelt a cég.
A BYD elektromos haszonjárművei is bekerültek a portfólióba.
A 30. születésnapon nem lehetett kikerülni a koronavírust sem.
A 2008-as pénzügyi válság idején sem bocsájtottunk el senkit, pedig akkor a forgalmunk 75 százalékát vesztettük el, most is megőriztünk minden munkahelyet – jelentette ki a jubiláns cég tulajdonosa és vezetője, aki szerint elsősorban az építőipar visszaesését érezték meg, a gépkereskedelemben nem hagyott nyomot a vírus.
Aki jár már az Eurotrade Kft.-nél, tudja, hogy Szűcs Attila nem csak sikeres üzletember, hanem remek vendéglátó is. Szakmai napjairól a malacsült és a környék finom bora sosem hiányzik. A pandémia miatt ezúttal Neszmély bora is online térbe vonult, a tulajdonos csak a műsorvezetővel tudott koccintani az elmúlt harminc év és a jövő sikereire.