tudomány
A Daimler elmondása szerint a hasonló fejlesztésekre a sofőrök biztonságának érdekében van szükség. Az automata vezetői rendszerek hatalmas terhet vehetnek le ugyanis a kamionosok válláról. A rendkívül hosszú utak megtétele közben ugyanis könnyedén okozhat balesetet, ha a sofőr elfárad vagy kihagy a figyelme.
Arról nem is beszélve, hogy sebességváltásnál, fékezésnél és gyorsításnál a rendszer hatékonyabban és gazdaságosabban tudja végezni a dolgát. Így kevesebb lesz az üzemanyag fogyasztás és a káros anyag kibocsátás. A teszt utat Denkendorf és Stuttgart között autópályán tették meg, fedélzeten a Daimler vezérével és Baden-Württemberg miniszterelnökével.
A rendszer kis hatótávolságú radarral van felszerelve, hogy a kamion környezetét ki tudja értékelni akár 70 méteres körzetben 130 fokos szögben, míg egy nagyobb hatótávolságúval 250 méterig, 18 fokos ívkörben. Mindezek együttműködnek a sebességtartó automatikával és az aktív fékasszisztenssel, valamint sztereo kamerarendszerrel, ami értelmezi az útburkolati jeleket.
Habár önjárásról, automatikáról és sofőr nélküli vezetésről van szó, mindez nem jelenti azt, hogy ezen túl majd a kamionosok feltehetik a lábukat a műszerfalra és hátradőlve szunyókálhatnak. A Daimler a repülővezérléshez hasonlítja a technológiát, vagyis a sofőrnek készen kell állnia arra, hogy bármikor közbelépjen és átvegye a vezérlést, ha kell.
(forrás: miferfiak.hu)