Volkswagen
A Volkswagen találmányával bármely parkolóhelyből töltőpont válhat. A mobil töltőpont két részegységből áll: a robotból és az energiatároló egységből.
A villany vagy hibrid autó sofőrje egy applikáción vagy a hálózatba kapcsolt saját autóján keresztül aktiválhatja a robottöltőt. Ekkor az megközelíti a járművet, miközben húzza maga után az energiatároló egységet. Képes arra, hogy önállóan kinyissa a töltőcsatlakozó fedelét, és csatlakoztassa a kábelt. Ezután képes elmenni és más járművet töltését menedzselni, az adott járműhöz csak akkor tér vissza, ha véget ért a töltési folyamat.
Az akkumulátor-utánfutó 25 kWh energiát képes tárolni, és képes egyenáramú gyorstöltésre 50 kW teljesítménnyel. Természetesen a robotot, mint minden önjáró járművet, felszereltek radarokkal, szenzorokkal és szkennerekkel, hogy önállóan tudjon közlekedni a parkolókban.
Mark Möller, a Volkswagen-csoport Alkatrész divíziójának vezetője szerint a rendszer forradalmasíthatja az elektromos autók töltését, mivel ”a töltési infrastruktúrát viszi a járműhöz, és nem fordítva”. Egy további előny, hogy a rendszer használatával csökkenhet a fix töltőpontok iránti igény, és tehermentesülnének a meglévő töltőállomások. Nem fordulna elő az sem, hogy az elektromos (esetleg belső égésű) autók az elhelyezkedésükkel blokkolják egymás elől a kábelt, hiszen maga a kábel jön oda az autóhoz.
Jelenleg prototípus státuszban van a robottöltő, de Möller szerint gyorsan realitássá válhat, bár konkrét dátumot még nem határoztak meg a piaci bevezetésre.