Skoda Auto
Thomas Schäfer szerint a Volkswagen-konszern legjobb ár-érték arányú márkájának három prioritása lesz a következő pár évben. „Először is, kiszélesítjük a modellpalettánkat az elérhető árú, belépő szintű szegmensek felé. Megjelentetjük az összes meglévő modellünk szerényebb felszereltségű és motorizáltságú alapváltozatát, amelyek szélesebb rétegek érdeklődését kelthetik fel. Emellett megtartjuk az olyan modelleket a választékban, mint a Fabia Combi, ami bizonyítja, hogy a márkának fontos az elérhető mobilitás” nyilatkozta az Autocarnak.
Az új Fabia idén májusban érkezik, egyelőre ötajtós karosszériával, a kombira még többet kell várni. Nem lesz sem hibrid sem elektromos hajtás a kisautóhoz, hogy az árát alacsonyan lehessen tartani.
A drága Enyaq iV után jönnek az elérhetőbb árú elektromos Skodák is, valószínűleg a Volkswagen ID.3 cseh testvérmodellje, aztán pedig a 2023-ban érkező, a Seat által fejlesztett MEB-Lite platformra épülőVolkswagen ID.1 kisautó is kaphat Skoda-variánst, amely a Citigo-e iV helyére léphetne a palettán.
A Skoda második prioritása az új piacok meghódítása. „Új piacokat fedezünk fel, hogy további növekedést érjünk el a tömegautó-szegmensekben. India után most már mi felelünk a Volkswagen-konszernen belül az orosz és az észak-afrikai piacért is, de Ázsiában is komoly lehetőséget látunk” – tette hozzá Schäfer.
„A harmadik prioritás a fenntarthatóság és a diverzifikáció a munkánk minden aspektusában. Ambiciózus célokat állítottunk fel magunknak a zöld jövő stratégiánkkal. Egyet már elértünk: a Vrchlabí üzem lett az első a Skoda-gyár, amely CO2-semlegesen termel” – fejezte be a vezérigazgató.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!